بررسي و تدوين سياست‌هاي كلي توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني، ابلاغي توسط رهبري معظم انقلاب به هاشمي رفسنجاني، در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام آغاز شد.

به گزارش سرويس  سياسي باشگاه خبرنگاران، بررسي و تدوين سياست‌هاي كلي توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني، ابلاغي توسط رهبري معظم انقلاب به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني، در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام آغاز شد.
در ابتداي اين جلسه، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با محكوميت شديد اقدام اهانت‌آميز عوامل آمريكايي، صهيونيستي به ساحت مقدس پيامبر مكرم اسلام كه موجي از اعتراض و خروش به حق در جهان اسلام و حتي مردم آزاده جهان را به دنبال داشته و دارد گفت: متأسفانه هنوز دست‌هاي آشكار و پنهان اين‌گونه حرمت‌شكني‌هاي گستاخانه كه قبلاً هم سابقه داشته به جاي عذرخواهي و جبران، در حركاتي انفعالي، لجاجت كرده و احساسات بيش از يك ميليارد مسلمان جهان و ساير پيروان اديان الهي را جريحه‌دارتر مي‌كنند كه بايد مطمئن باشند تلاش‌هاي مزبوحانه آنان نتيجه عكس داشته و مردم سراسر جهان به ويژه مسلمانان در عزم خود براي دفاع از مقدسات و پيامبر عظيم‌الشأن خود راسخ‌تر خواهند شد.
وي تأكيد كرد: دست‌اندركاران اين‌گونه اقدامات هتاكانه، بايد هوشيار باشند كه اقدامات زشت و متناقض آنان، ادعاهاي واهي آزادي بيان در اين‌گونه كشورها را نيز در نزد افكار عمومي جهانيان سست‌تر خواهد كرد.
هاشمي رفسنجاني با اشاره به محبوبيت جهاني شخصيت پيامبر اسلام(ص) به عنوان پيامبر رحمت‌اللعالمين كه سعادت دنيا و آخرت همه را تعيين كرده است، گفت: اهانت به اين چهره آسماني براي مسلمانان به‌هيچ‌وجه قابل تحمل نيست، كمااينكه تاكنون در اعتراض به اين اقدام موهن، حدود يكصد نفر در كشورهاي اسلامي شهيد شده‌اند كه آثار خون اين شهدا و مجروحان، دامن عاملان آن را گرفته و ماندگار و باقي خواهد بود.
وي افزود: به سردمداران اين‌گونه اهانت‌ها توصيه مي‌كنيم تا دير نشده ضمن برخورد جدّي با عوامل اين اقدام و محاكمه آنان، در قالب وضع قوانين منقن و محكم، مانع تكرار اين‌گونه اقدامات در آينده شوند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با گرامي‌داشت سالگرد دفاع مقدس و تقدير از خانواده‌هاي معظم شهدا و ايثارگران، مقطع هشت سال جنگ تحميلي را تاريخي مشعشع براي كشورمان ذكر كرد و گفت: هرچند اگر اين تجاوز به جمهوري اسلامي ايران تحميل نمي‌شد، متأسفانه شاهد اين حجم از تلفات انساني و مادي به دو كشور مسلمان منطقه نبوديم، ولي با رشادت و جان‌بركفي نيروهاي مسلح، اعم از ارتش و سپاه و نيروهاي مردمي اين مقطع حساس تاريخ را به خوبي و سربلندي پشت سر گذاشتيم و وعده نصرت الهي در مورد مردم ايران محقق شده و پيروز واقعي، جمهوري اسلامي ايران بود.
وي افزود: شايد اگر عراق نيز اشغال مي‌شد اين آثار و بركات درخشان بعدي را براي ايران نداشت چون اشغال يك كشور تبعات منفي خود را دارد و اشغالگران از جمله آمريكا هنوز در باتلاق عراق و افغانستان درگير هستند و از كرده خود پشيمانند.
وي با توجه به متجاوز معرفي شدن عراق توسط سازمان ملل متحد و اثبات حقانيت جمهوري اسلامي ايران گفت: خداوند به مردم ايران نصرت واقعي را داد و متجاوزان را خوار و ذليل كرد همان‌گونه كه صدام ديكتاتور و حاميانش به بدترين سرنوشت دچار شدند.
تبريك اول مهر و بازگشايي دانشگاه‌ها، حوزه‌هاي علميه و مدارس كشور از جمله فرازهاي ديگر سخنان هاشمي رفسنجاني بود. وي براي انديشمندان علمي و حوزوي كشور آرزوي توفيق وموفقيت بيشتر كرد و گفت: آينده كشور و نظام اسلامي، در گرو سلامت نظام آموزش و پرورش و تحصيل و كسب علم توسط جوانان مستعد ايران است.
 هاشمي رفسنجاني در ادامه سالروز ميلاد خجسته و مبارك امام هشتم حضرت امام رضا(ع) را به شيعيان جهان تبريك و تهنيت گفت و اضافه كرد وجود با بركت و مبارك اين شخصيت بزرگ اسلامي در مشهد مقدس، براي جمهوري اسلامي ايران، موهبتي الهي است كه مردم ايران و ساير مسلمانان مشتاقي كه از ساير كشورها به مشهد سفر مي‌كنند از نعمات اين موهبت همواره استفاده برده و خواهند برد.
در ادامه اين جلسه كه علاوه بر اكثريت اعضا، وزراي نفت، صنعت، معدن و تجارت و رؤساي كميسيون‌هاي اقتصادي و اصل 44 مجلس شوراي اسلامي و رئيس اتاق بازرگاني و صنايع و معادن ايران نيز حضور داشتند، در مورد كليات سياست‌هاي كلي توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني بحث‌هاي مبسوطي انجام شد كه كليات اين سياست‌ها به تصويب رسيد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار