بسته بندی مناسب صنایع دستی، موجب صدور نمادهای فرهنگی و هنری ایران در كالبدی ایمن به دیگر كشورها می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز نجان، مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، به برگزاری اولین جشنواره ملی بسته بندی صنایع دستی در زنجان اشاره كرد وگفت: برگزاری مطلوب این جشنواره مسولان این استان را به تولید انبوه بسته بندی های مناسب صنایع دستی ارزشمند كشور ترغیب كرد.

نقی زاده تولید بسته بندی های مناسب صنایع دستی را دارای سه فاز مطالعه، طراحی حرفه ای و تولید انبوه دانست وافزود:6 ماه زمان برای آماده سازی بسته بندی ها، با محوریت انواع چاقو، چاروق، ظروف مسی و بافته های داری صرف شد.

وی با بیان اینكه 20 نوع طراحی در قالب 6گروه صنایع دستی در این استان تولید شده است، اظهار كرد: در زمان حاضر بسته بندی های طراحی شده برای 30 نوع صنایع دستی قابل استفاده می باشد.

مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، طراحی های صورت گرفته را بر اساس معیارهای به صرفه بودن، ایمنی، راحتی در حمل و نقل، زیبایی و تناسب جنس با محصول عنوان و تصریح کرد: زنجان به عنوان اولین استان كشور به تولید حرفه ای بسته بندی صنایع دستی پرداخته است.

نقی زاده در ادامه گفت: قیمت تمام شده هر بسته بندی نزدیك به 10 درصد كل ارزش صنایع دستی می باشد این در حالی است كه ارزش مادی این محصولات در چنین بسته بندی هایی 30 درصد افزایش می یابند.

وی این بسته بندی ها را دارای اطلاعاتی در زمینه نوع و تاریخچه محصول، تولید كننده و مراكز گردشگری این استان اعلام وخاطر نشان کرد: این بسته بندی ها نوعی تبلیغ برای صنعتگران محسوب می شود و زمینه تبلیغ صنایع دستی و مراكز گردشگری این استان را ایجاد می كند./س

برچسب ها: نمادهای ، فرهنگی ، صدور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.