پايگاه خبري النخیل با اشاره به ناکام بودن بندر بن سلطان در تحقق اهداف داخلی عربستان اعلام کرد از یک سو با وخامت حال ملک عبدالله درگیری‌های داخلی آل سعود برای تصاحب ریاست شدت گرفته و از سوی دیگر موج بیداری مردمی به ویژه در ریاض و جده روز به روز در حال پیشرفت است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از النخيل، تعیین بندر بن سلطان به عنوان رئیس سیستم اطلاعاتی عربستان یک تصمیم از پیش گرفته شده برای کنترل اوضاع در زمان وخامت حال ملک عبدالله بوده است.

مردم و دانشگاه‌های عربستان همه و همه خواهان ایجاد اصلاحات در نظام سیاسی کشور خود هستند، و از جمله حداقل مطالباتی که بسیار بر آن تاکید می‌شود، آزادی بیان، آزادی جنبش‌های سیاسی، آزادی عمل تشکل‌های سیاسی، و رعایت حقوق زنان در جامعه است.

از سوی دیگر با توجه به اختلافات شدید داخلی آل سعود که علی رغم تمام سانسورهای حکومتی اینک وجود آن بر همه فاش شده است، این حکومت برای مواجهه با بیداری ملت خود راهی جز شکنجه و بازداشت نداشته است؛ به طوری که طبق آمار به دست آماده، أخیرا و در پی تظاهرات مردمی، نیروهای آل سعود 6 هزار نفر را فقط در ریاض و جده بازداشت کرده‌اند، که در میان آن‌ها استاد دانشگاه و دانشجوهای بسیاری نیز به چشم می‌خورد.

به هر صورت به نظر می‌رسد وقت آن فرا رسیده که با توجه به اختلافات داخلی آل سعود از یک سو، و موج اصلاح خواهی مردم عربستان از سوی دیگر، و حتی با در نظر گرفتن برخی سیاست‌های بین الملل و نادرست دولت عربستان، اعلام کنیم به زمان بروز تغییرات ریشه‌ای در این کشور نزدیک می‌شویم...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
حسن صادقی
۲۰:۲۸ ۰۱ مهر ۱۳۹۱
انشاالله تغییرات ریشه‌ای در این کشور هرچه زودتر رخ دهد
آخرین اخبار