استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تدوین سند چشم انداز 20 ساله نظام و محورهای تعیین شده در این سند، گفت: ایران در افق 1404 باید با قرار گرفتن در رتبه نخست علمی جهان به کشوری دانش محور تبدیل شود

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ قهرمان رشید صبح شنبه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید، با بیان اینکه در سند چشم انداز 20 ساله نظام بر ارتقای علمی کشور تاکید بسیاری شده است، اظهارداشت: برای رسیدن به اهداف این سند بالادستی در کشور باید پیش بینی برنامه های فرهنگی در مدارس در دستور کار مسئولان آموزش و پرورش قرار گیرد.

رشید تحول بنیادین را از جمله محورهای این سند عنوان کرد و بیان داشت: ارتقای سطح دانش محوری مهترین هدف تحول بنیادین بوده که بر اساس سند چشم انداز، رسیدن به این اهداف نیازمند عزم همگانی از سوی مسئولان و مردم است.

وی با بیان اینکه تقویت پایه های علمی دانش آموزان از جمله اهداف تحول بنیادین است، بیان کرد: برای رسیدن به این اهداف باید معلمان، مدیران دستگاه های اجرایی و مسئولان مربوطه در این زمینه همکاری کنند.

رشید با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران انقلابی فرهنگی بوده و ایران امروز به عنوان کشوری فرهنگی در سطح جهان به شمار می رود، اظهارداشت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگی بودن آن است.

استاندار خراسان جنوبی همچنین به اقدام اخیر آمریکای جنایتکار مبنی بر توهین به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و ادامه داد: اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) پروژه مشترک امریکای جنایتکار و رژیم صهیونیسم در راستای ایجاد اختلاف در بین مسلمانان و ادیان الهی و کشورهای منطقه است.

رشید با بیان اینکه امروزه گفتمان انقلاب اسلامی به عنوان گفتمان برتر دنیا مطرح است، تصریح کرد: امروز اسلام در بین جوامع بشری از جایگاه ویژه ای برخوردار شده و جایگاه اسلام برای همه اثبات شده و بدون شک بیشترین مراجعات اقشار مختلف جامعه به قرآن کریم به عنوان بهترین راهنمای بشریت است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه دین اسلام با ادیان دیگر منافاتی ندارد، یادآور شد: امروز دشمنان قسم خورده اسلام در صددند بین مذاهب و ادیان مختلف تفرقه ایجاد کنند./س

برچسب ها: ایران ، کشوری ، دانش ، محور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.