اگر قصد دارید با استفاده از روشهای طبیعی موهای خود را سالم و زیبا نگه دارید به یاد داشته باشید که روغن های گیاهی از جمله ترکیبات مؤثر و مفیذ برای این منظور هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  متخصصان پوست و مو تاکید دارند که با انتخاب روغن گیاهی متناسب با هر نوع تار مو،می توان به درمان موهای آسیب دیده و سالم نگه داشتن موهای نازک و ضخیم کمک کرد.
روغن های گیاهی بهترین دوست موهای ما هستندبه شرط آن که نوع مناسبی از آنها را با توجه به نوع موهای خود انتخاب کنیم.در این مقاله برخی از مفیدترین روغن های گیاهی برای انواع مختلف مو معرفی شده اند که عبارتند از:
موهای نازک
استفاده از روغن رزماری شیوه ای مفید برای مراقبت از موهای نازک است.از آنجا که تارهای نازک مو غبار و آلودگی بیشتری جذب می کنند،این روغن می تواند به تمیز کردن پوست سر کمک کند.همچنین روغن معطر رزماری با تحریک کردن پیاز مو از ریزش مو جلوگیری می کند.برخی متخصصان داروهای گیاهی معتقدند که این روغن از سفید شدن زود هنگام موها پیشگیری می کند.روغن رزماری سرشار از کلسیم،ویتامین ب و آهن است و به همین دلیل به رفع مشلات مو و پوست سر مانند شوره سر،چربی پوست سر و موهای مجعد و وزوزی کمک می کند.
موهای ضخیم
اگر تار موهای کلفت و ضخیم دارید و مرتب کردن آنها برایتان دشوار شده،بهترین چاره برای شما روغن زیتون است.
روغن زیتون سرشار از چربی اشباع نشده تک زنجیره ای است که به درمان موهای خشک و آسیب دیده کمک می کند.
این روغن گیاهی در عین حال در تقویت و مرطوب نگه داشتن موها نقش دارد.
موهای ضعیف و حساس
روغن دانه انار به دلیل دارا بودن اسید پونوسیک برای حفاظت از موهای حساس و ضعیف بسیار مفید است.این روغن در عین حال از موها در برابر آلودگی های شیمیای و محیط زیستی مراقبت می کند.همچنین روغن بادام نیز یک ترکیب گیاهی مفید برای حفاظت موها در دوران سالمندی است.
موهای آسیب دیده
روغن آووکادو منبع غنی از اسید آمینه ها و پروتئین ها است و به همین دلیل برای درمان ریزش مو،شوره سر و سستی تارهای مو بسیار مفید است./س

برچسب ها: روغن ، گیاهی ، مفید ، مو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.