مسئولان و والدین باید بدانند که بروز خطا در حوزه تربیت، غیرقابل جبران خواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، یک روان‌شناس گفت: تربیت انسان از اهمیت بسیاری برخوردار است، چرا که ارزش‌گزاری جامعه به انسان بستگی دارد و به همین دلیل، وی اشرف مخلوقات است و بر همه موجودات عالم برتری دارد.

حاجیلو افزود: هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد باید حساسیت و دغدغه ذهنی نسبت به بحث تربیت داشته باشد، چرا که فعالیت‌ها در این حوزه به سادگی و بدون تفکر و مطالعه دقیق میسر نخواهد بود.

وی با بیان اینکه اهمیت تربیت وابسته به جایگاه یک انسان در جوامع است، تصریح کرد: در یک جامعه باید توجه شود که جامعه به معلم مدرسه چقدر اهمیت و ارزش قائل است و این ارزش مختص شغل یک معلم نیست، بلکه نتیجه این ارزش‌گذاری در فرزندان هم تجلی پیدا خواهد کرد.

این روان‌شناس اظهار کرد: حساسیت در حوزه تربیت باید به گونه‌ای باشد که فرد تربیت شونده به مرحله‌ای برسد که باید رسیده باشد و در این راستا باید همه عوامل محیطی دخیل، مهیا باشد تا استعداد موجود در فرد به مرحله شکوفایی برسد.

وی به رشد دانه گندم توسط آب، خاک و نور کافی و تبدیل آن به خوشه گندم اشاره و ابراز کرد: زمانی می‌توانیم از یک شخص انتظار انسان مفید بودن را داشته باشیم که همه شرایط آن را آماده کرده و با برنامه‌ریزی و توجه کافی، کارها را پیش ببریم.

حاجیلو خاطرنشان کرد: هر انسانی استعداد تبدیل شدن به آنچه که در وجودش هست را دارد و وقتی استعداد وی درست شناسایی و پرورش داده شود و محیط و مدرسه نیز آماده پذیرایی از وی با شرایط مناسب باشد، میتوان انتظار مشاهده یک انسان مفید و کامل را داشت./س
برچسب ها: خطا ، تربیت ، کودک ، جبران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.