رئیس شورای فرهنگ عمومی خوی گفت: مبارزه با انحرافات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نیازمند فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقاتی و فرهنگ‌سازی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی‌شکوری در جلسه فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار داشت: رسالت شورای فرهنگ عمومی در زمینه فرهنگ‌سازی و مبارزه با انحرافات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی، کم‌رنگ شدن چادر به عنوان حجاب برتر، گسترش آلودگی‌های صوتی در خیابان‌ها و معابر، بالا رفتن آمار طلاق، رشد فعالیت اراذل و اوباش، بالا رفتن آمار مراجعات و پرونده‌های دادگستری‌ها، کم‌رنگ شدن حضور مردم در نمازهای جماعت و پایین‌آمدن سطح کیفیت تبلیغات دینی و فرهنگی است.

وی افزود: بخش مهمی از این موارد نیازمند فعالیت‌های پژوهشی، تحقیقاتی و فرهنگ‌سازی است اما مسئولیت‌های شوراهای فرهنگی در این زمینه مضاعف است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خوی در این جلسه با محکوم‌کردن هتک حرمت به رسول خدا (ص) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: از عصر رسول خدا (ص) تاکنون، دین اسلام و مسلمانان یک عده دشمنان مارک‌دار و قسم‌خورده از جمله یهودیان لجوج و حیله‌گر (صهیونیسم)، سردمداران کفر و شرک (استکبار)، جریان‌های نفاق و فریب‌خوردگان داخلی دارند که اکنون نیز همان دشمنان با نام‌ها و شگردهای جدید توطئه علیه مقدسات و مسلمانان ادامه می‌دهند.

امام جمعه خوی با اشاره به توطئه‌های پیچیده استکبار جهانی علیه کشورهای اسلامی اظهار داشت: توهین به مقدسات به منظور تقدس‌زدایی، نسبت ناروای خشونت بر مسلمانان، به کارگیری جریان‌های تندرو و تکفیری، تبلیغ فساد و منکرات در جوامع اسلامی، ترورکردن دانشمندان و نخبگان، مسخره‌کردن آموزه‌های دینی، تحقیر مسلمانان در افکار عمومی، راه‌اندازی جنگ روانی و تبلیغاتی، تحمیل فشار و تحریم‌های اقتصادی و تهدید به حمله نظامی از جمله توطئه‌ها و شگردهای استکبار و عوامل منطقه‌ای او است.

در این جلسه در زمینه راهکارهای جذب مردم به مساجد و نمازهای جماعت، عملکرد ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، گزارش رئیس آموزش و پرورش در زمینه تغییرات محتوایی کتب درسی، گفت‌وگو و تبادل نظر از سوی اعضا صورت گرفت./س

برچسب ها: پژوهشی ، فرهنگی ، مسلمانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.