از آبی كه در حال جوشیدن تا آبی كه یخ زده است، فاصله دمایی زیادی است سرد، خنك، ولرم، گرم، داغ و جوش، ماساژ درمانی از دماهای مختلف استفاده می‌كند و با استفاده از این تفاوت‌ها باعث تحریك واكنش‌های مفید فرد می‌شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، دردهای مزمن را می‌توان با استفاده از گرمادرمانی برطرف كرد و دردهای تند و تیز را با سرمادرمانی تكنیك‌های دمایی باعث كاهش درد و افزایش احساس راحتی و آرامش می‌شوند.

البته ممكن است چیزی كه به نظر كسی داغ می‌رسد، به نظر دیگری فقط گرم باشد همینطور در مورد سرما نیز همین‌گونه است درمانگر ماساژ درمانی با توجه به موقعیت فرد از ماهیت سردی و گرمی استفاده می‌كند.

واكنش مثبت برخی به گرما

در بیشتر نواحی درد، استفاده از دمای بالاتر باعث كاهش سریع‌تر درد می‌شود.

وقتی كه گرما به شكلی درست و مناسب به كار گرفته می‌شود، ماساژ درمانی بسیار سریع‌تر جواب می‌دهد.

مزایای استفاده از گرما

یكی از مزایای استفاده از گرما، جریان یافتن خون در آن مناطق و قسمت‌های خاص بدن كه دچار درد شده‌اند، است. ماساژ درمانگر می‌داند كه با استفاده از گرما گردش خون در بافت‌های موردنظر افزایش می‌یابد و همزمان اكسیژن و مواد مغذی بیشتری به آن قسمت‌ها می‌رسد. درد باعث گرفتگی و تشنج عضلات می‌شود و بعد از آن جریان خون در عضلات كاهش می‌یابد، اكسیژن و مواد مغذی كمتری به آنها می‌رسد و این چرخه ادامه می‌یابد. وقتی كه به منطقه دردناك بدن، گرما می‌دهیم، در واقع جریان خون در آن منطقه را افزایش می‌دهیم و چرخه درد را می‌شكنیم.

محرك در ماساژ درمانی

یكی از مهمترین علل استفاده از گرما در ماساژ درمانی از بین بردن و كاهش دردهای مزمن است. ماساژ درمانی با گرما با استفاده از دست‌های فرد دیگری كه ماساژ درمانگری است تأثیر بسیار عمیق‌تری روی فرد می‌گذارد.

گرما می‌تواند بافت بین پوست و عضله را نرم كند و راحت‌تر در عضله نفوذ كند. قبل از شروع ماساژ درمانی، قسمت‌های موردنظر را گرم می‌كنیم و بعد شروع به ماساژ دادن می‌كنیم تا سریع‌تر نتیجه بگیریم/ع.


برچسب ها: سرما ، گرما ، تسکین درد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.