همایش «تاثیر طراحی صنعتی در محصولات صنایع دستی» در استان زنجان برگزار می‎شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: تنوع در تولید محصولات صنایع دستی نیازمند ارائه طرحهایی به صنعتگران و حمایت از آنها است.

نقیزاده محجوب با اشاره به اینکه با برنامهریزی‌های صورت گرفته از تفکرات طراحان صنایع دستی و هنرهای سنتی و پیشکسوتان صنایع دستی برای ارائه طراحی و مدلهای مختلف به صنعتگران استفاده می‏کنیم، افزود:تقویت صنعتگران استان زنجان و ایجاد تنوع در تولید محصولات مختلف صنایع دستی از مهمترین اهداف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به شمار میرود.

وی درزمینه بستهبندی صنایع دستی دراستان زنجان با بیان اینکه این کار با ارائه بستهبندیهایی برای چاقو آغاز شده است،تصریح کرد: برخی از طرح‌ها در دو روش بستهبندی ارائه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه تولید انبوه نخستین فاز بستهبندی محصولات صنایع دستی در استان زنجان آغاز شده است، ادامه داد: این بستهبندیها در مرحله نخست به صورت رایگان به فروشگاه‌های صنایع دستی استان ارائه میشود.

نقیزاده محجوب با اشاره به اینکه محصولات صنایع دستی استان زنجان با قرار گرفتن در این بسته‌بندی‌های ارائه شده به کشورهای دیگر نیز صادر میشود، اضافه کرد: فرهنگ و هنر استان نیز با وجود برند صنایع دستی در این بستهبندیها، به سایر کشورها صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه 30 نوع مدل و طرح بستهبندی در شش گروه صنایع دستی توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ارائه شده است، خاطر نشان کرد: این بسته‌بندیها شکیل و با فرم و ساختار محصولات صنایع دستی کاملا متناسب است./س

برچسب ها: همایش ، میراث ، فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.