یادداشت تفاهم گردشگری میان ایران و بوسنی به منظور تبادل گردشگر و تعامل بیشتر در حوزه صنعت گردشگری میان جمهوری اسلامی ایران و کشور بوسنی هرزگوین به امضا رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران از روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، لادن جعفری تهرانی مدیر کل دفتر توسعه گردشگری، بازاریابی و تبلیغات با بیان این خبر گفت: امضای یادداشت تفاهم گردشگری میان ایران و کشور بوسنی از سال های گذشته در دستور کار قرار داشت که خوشبختانه به همت وزارت امور خارجه محقق شده است.
وی با بیان اینکه کشور بوسنی به لحاظ دارا بودن تعداد قابل توجه مسلمان و نیز موقعیت جغرافیایی ویژه در شرق اروپا و در حوزه بالکان می تواند بازار هدفی مطلوب برای کشور ما به شمار آید؛ افزود: از این رو با پیگیری و تلاش در راستای اجرایی شدن بندهای تفاهم نامه مذکور می توان گامی جدی به منظور توسعه گردشگری میان دو کشور برداشت.
تهرانی با اشاره به تعدادی از بندهای مصوب در تفاهم نامه مذکور خاطرنشان کرد: «تلاش جهت ارتقای همکاری در زمینه صنعت گردشگری و سرمایه گذاری در این حوزه»، « ارتباط هر چه بیشتر بخش خصوصی مرتبط»، « تبادل تجارب علمی، عملی و فناوری های روز صنعت گردشگری»، « دایر کردن دفاتر ملی اطلاعات گردشگری در کشورهای یکدیگر» و «مبادله اقلام تبلیغاتی در راستای معرفی ظرفیت های گردشگری هر دو کشور» بخشی از بندهای مطرح شده در این تفاهم نامه به شمار می آیند.
گفتنی است تفاهم نامه همکاری مذکور از طرف سفیر جمهوری اسلامی ایران  و وزیر تجارت خارجی و روابط اقتصادی کشور بوسنی هرزگوین به امضا رسیده است./م

برچسب ها: ایران ، بوسنی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار