نمایشگاه یاد یاران با محوریت زنان، مردان و اقشار دفاع مقدس در 22 غرفه روز گذشته در فرهنگسرای خاوران منطقه 15 افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نمایشگاه یاد یاران امسال در منطقه 15 شهر تهران و با محوریت یکی از مفاهیم دفاع مقدس برگزار شده است.

این گزارش حاکی است نمایشگاه های یاد شده در بوستان ولایت، مجموعه تاریخی نیاوران، پارک ملت، پارک جوان مردان، پارک لاله، مصلی تهران، بوستان فدک ، بوستان المهدی، بوستان رازی، پارک شهر، میدان بهارستان، بوستان سمیه، فرهنگسرای خاوران، بوستان ولایت، و مصلی لواسان برگزار شده است.

بنابراین گزارش نمایشگاه زنان و مردان دفاع مقدس در فرهنگسرای خاوران شامل غرفه های مقاومت و پایداری، زن در آینده دفاع مقدس، ارزش دفاع و دفاع ارزشی، شهدای گمنام، زن و الگوی انتظار، جنگ سخت و سختی جنگ، زن و پشتیبانی از جبهه، فرماندهی جنگ، زن ایثار و مقاومت، شهادت، نقش تربیتی مادران در دفاع مقدس، زن و الگوی فاطمی، جوانان در عرصه مدیریت شهری، زن و آسیب های اجتماعی، می باشد.

این گزارش می افزاید، در نمایشگاه مذکور غرفه ای نیز جهت عرضه محصولات و کتاب های مرتبط با این دوران با حضور نویسندگان دفاع مقدس برپا بود تا بازدیدکنندگان بتوانند ضمن استفاده  از این محصولات با ناشران آن ارتباط داشته باشند.

شایان ذکر است: در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه مذکور که در سالن مطهری فرهنگسرای خاوران، برپا شد حمید زاده معاون حقوقی و پارلمانی کل نیروهای مسلح به بیان توضیحاتی در خصوص دفاع مقدس و ارزش های آن پرداخت و گفت: پس از گذشت 32 سال از حماسه بزرگ ملت ایران و دفاع قهرمانانه و شجاعانه و سراسر حماسه و اقتدار ملت عاشورایی و سلحشور ملت ایران هنوز یاد و خاطره آن دوران زنده است.

معاون حقوقی و پارلمانی نیروهای مسلح با اشاره به نقش تاثیر گذار امام در رهبری انقلاب و جنگ تحمیلی اظهار داشت: با توجه به این که تاریخ به دست بشر و بشر بیش از هر چیز به دست پیامبران ساخته شده و نقش پیامبران در تاریخ بسیار تاثیرگذار بوده و اگر بخواهیم نقش امام را در رهبری انقلاب با پیامبران مقایسه کنیم باید بگویم امام همان نقش را در تاریخ ایران، منطقه و جهان ایفا کرده اند که پیامبران در تاریخ انجام داده اند.

وی در ادامه تصریح کرد: زندگی پیامبران همواره نمایشگاهی از معجزات بوده است و انقلاب ایران نیز نمایشگاهی از همین معجزات بوده که از 22 بهمن 1357 و قبل از آن و نیز تاکنون که شرایط حساسی را می بینیم وجود داشته و همچنان ادامه دارد.

حمید زاده با اشاره به این که جنگ تحمیلی ایران و هشت سال دفاع شجاعانه جان برکفان یکی از معجزات الهیاست، یادآور شد: از شهریور 59 و مدت هشت سال دفاع تا پذیرش قطعنامه نمونه ای است که فقط در صدر اسلام وجود داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار