ساختمان تحقیقات محیط زیست دشت آزادگان در غرب خوزستان با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست كشور افتتاح شد.



یه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛برای احداث این ایستگاه كه در زمینی به مساحت 900متر مربع و زیربنای 600مترمربع بنا شده مشتمل بر سایت اداری و ایستگاه سنجش آلودگی دو میلیارد و 500میلیون ریال هزینه شده است.

همچنین با حضور 'محمدجواد محمد زاده' رییس سازمان حفاظت محیط زیست كشور دفتر نمایندگی اداره محیط زیست شهرستان هویزه افتتاح شد.

معاون رییس جمهوری در سفر به استان خوزستان روز جمعه از تالاب هورالهویزه بازدید كرد و از نزدیك در جریان وضعیت زیست محیطی این تالاب قرار گرفت.

تالاب هورالعظیم كه بین ایران و عراق مشترك است در سال های اخیر با كمبود آب و تامین نشدن 'حقابه' مورد نیاز رو به رو بوده است.

محمدی زاده در این بازدید ابراز امیدواری كرد با تامین حقابه این تالاب از برخاستن گرد و خاك ناشی از خشكی تالاب جلوگیری شود.

منبع اصلی تامین آب تالاب شادگان در قسمت شرقی آن ، از رودخانه كرخه كه در چند سال اخیر با كمبود 'آورد آب' رو به رو بوده است می باشد.

تالاب هورالعظیم یا هورالهویزه در جریان جنگ تحمیلی به خصوص عملیات خیبر در سال 1362 و عملیات بدر در سال 1363 صحنه درگیری شدید رزمندگان اسلام با نیروهای بعثی عراق بود./س
برچسب ها: افتتاح ، محیط ، شادگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.