رئيس پارك علم و فناوري خوزستان با اشاره به عدم تخصيص رديف بودجه‌اي مستقل براي پارك علم و فناوری خوزستان در سال 91، اظهارداشت: این مساله مشكلات اعتباري و زيرساختي بسياری براي حمايت از شركت‌های دانش‌بنيان خوزستاني ایجاد كرده‌است و در صورت عدم تخصيص رديف بودجه‌اي مستقل رشد پرشتاب شركت‌هاي دانش بنيان استان بسیار کند خواهد شد.


یه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛دكتر بابك مختاري در گفت‌وگو با خبرنگاران - با اشاره به بازديد و ديدار مستقيم استاندار با شركت‌هاي دانش بنيان خوزستاني حاضر در سومين جشنواره علم تا عمل و قول ‌مساعد وي براي رفع مشكلات اين شركت‌ها، عنوان كرد: بزرگترین مشکل پارک علم و فناوری بعد از نداشتن ردیف بودجه، کمبود فضای قابل واگذاری به واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان است.

 در حال حاضر پارك علم و فناوري خوزستان، 2 هزار مترمربع فضا در اهواز، 1500 متربع فضا در خرمشهر و 500 متر مربع فضا در دزفول در اختيار دارد و همه فضای ذکر شده به ترتیب با مساعدت دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول به‌صورت موقت - 3 تا 6ساله - به پارک علم و فناوری واگذار شده‌اند.

در حال حاضر تنها ساختمان مدیریت پارک علم و فناوری که عملیات احداث آن در اسفندماه گذشته آغاز شده‌است، به‌طور کامل به پارک علم و فناوری تعلق دارد.

 
وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال‌های اخیر که همگی به نحوی اقتصادی بوده‌اند، افزود: مسلمأ در دنیای امروز و البته در دوران پیشرو، اقتصادی موفق خواهد بود که بر مبنای ارزش افزوده حاصل از دانش باشد و شکاف بین مناطق فقیر و غنی نه بر اساس منابع طبیعی و صنعتی که بر اساس دانش موسسات دانش‌بنیان خواهد بود. لذا همه مسئولین استان از جمله نمایندگان محترم می‌بایست رفع مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و در راس همه آن‌ها حل مشکل ردیف بودجه پارک علم و فناوری استان را مدنظر داشته باشند و تمام مساعی خود را در این زمینه به‌کار گیرند.

 رئيس پارك علم و فناوري خوزستان تصريح كرد:‌ در حال حاضر نزديك به 20 ميليون از جمعيت كشور در استان‌هايي ساكن هستند كه يا فاقد پارك علم و فناوري بوده و يا پارك اين استان‌ها رديف بودجه‌اي مستقل ندارد و این امر یقینا شکاف اقتصادی شدیدی بین این استان‌ها و استان‌های دارای زيرساخت‌های لازم برای توسعه دانش‌بنیان ایجاد مي‌كند./س

 
برچسب ها: پارک ، تخصیص ، مستقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.