مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر دهخدا گفت: تا کنون بیش از ده هزار هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت توسعه نیشکر دهخدا در محدوده شمال اهواز به زیر کشت رفته است.


یه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛فریبرز کریمی زند در مراسم افتتاح و راه اندازی واحد تصفیه فاضلاب بهداشتی این شرکت اظهار کرد:  در میان شرکتهای هفت‌ گانه تابعه توسعه نیشکر و صنایع جانبی، شرکت دهخدا نخستین شرکتی بود که باید به بهره‌برداری می ‌رسید ولی به دلیل مشکلاتی که در انتقال پساب وجود داشت، راه‌اندازی این شرکت متوقف شد.
وی با بیان اینکه این شرکت با سرمایه گذاری 500 میلیارد تومان از فروردین‌ ماه سال 1389 و با تأمین منابع مالی، آغاز به فعالیت کرد، افزود:  مساحت اراضی بخش کشاورزی شرکت دهخدا 11 هزار و 220 هکتار است که از این میزان تا کنون در سه مرحله 10 هزار و یکصد هکتار به زیرکشت رفته است.
کریمی زند گفت: در بخش کشاورزی عملا از فروردین ‌ماه 89 اراضی این شرکت به‌ منظور نمک‌ زدایی تحت عملیات خاکشویی قرار گرفت که با توجه به محدودیت فرصت باقی مانده تا زمان مناسب شروع کشت، یکهزار و 510 هکتار از اراضی شیرین، آماده و به زیر کشت نیشکر رفت.
وی ادامه داد: پس از آن به‌ تدریج دیگر اراضی شرکت نیز تحت عملیات آبشویی قرار گرفت و نهایتاً در سال 90بیش از پنج هزار هکتار از آن به زیر کشت رفت
کریمی زند گفت: به این ترتیب در مرحله اول یکهزار و 500 هکتار در سال‌ 89 ، پنج هزار و 400 هکتار در سال 90 و در حدود سه  هزار هکتار در سال نیز در سال جاری به زیر کشت رفته است.
وی تصریح کرد: ظرفیت اسمی تولید این واحد نیشکر به ترتیب 100 هزار تن شکر خام، 175 هزار تن شکر سفید، 30 هزار تن ملاس و فرآورده‌ های آن و 340 هزار تن باگاس در هر سال است.
 مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر دهخدا گفت:عملیات اجرایی ساخت، مونتاژ و نصب تجهیزات و ماشین آلات کارخانه شکر و انجام عملیات تاسیساتی و ساختمانی و سیویل آن از یکم مرداد سال 89 با برنامه زمانی ۲۰ ماهه آغاز شد./س
برچسب ها: کشت ، نیشکر ، دهخدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.