مشاور اقيانوس شناسي يونسکو از پايگاه استنادي علوم جهان اسلام (ISC) و مرکز منطقه‌‌يي اطلاع رساني علوم و فناوري در شيراز بازديد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  در اين بازديد دکتر Iouiri Oliounine مشاور اقيانوس شناسي يونسکو با دکتر جعفر مهراد رئيس مرکز منطقه‌يي اطلاع رساني علوم و فناوري و ISC ديدار و ملاقات كرد.
در اين ملاقات که به درخواست رييس موسسسه ملي اقيانوس شناسي كشور صورت پذيرفت، طرفين پيرامون همکاري‌هاي علمي و تحقيقاتي در عرصه تحقيقات اقيانوس شناسي مذاکره كردند.
دکتر Iouiri Oliounine ابتدا شرحي از فعاليت‌هاي خود در يونسکو و همکاري با موسسه ملي اقيانوس شناسي ارائه داد و درخواست كرد که دکتر جعفر مهراد از امکانات موجود در کشورهاي منطقه و به ويژه کشورهاي اسلامي که از حمايت علمي و تحقيقاتي آنها برخوردار است در تأسيس مرکز اقيانوس شناسي غرب آسيا تحت نظارت موسسه ملي اقيانوس شناسي پشتيباني کند.
رييس مرکز منطقه‌يي اطلاع رساني علوم و فناوري هم ضمن ابراز خوشوقتي از ملاقات با مشاور اقيانوس شناسي يونسکو اطلاعاتي درباره عملکرد مرکز منطقه‌يي اطلاع رساني علوم و فناوري و فعاليتهاي ISC ارائه داد و سپس درباره ارتباطات علمي و تحقيقاتي که بين اين مراکز و دانشگاه ها و مؤسسات تحقيقاتي کشورهاي منطقه و کشورهاي اسلامي وجود دارد سخن گفت و ميهمان خود را از تسهيلات و امکاناتي که در اختيار اين دو مؤسسه وجود دارد مطمئن كرد.
مهراد در اين ملاقات اجراي طرحهاي اقيانوس شناسي و پشتيباني از پروژه هاي تحقيقاتي مرکز ملي اقيانوس شناسي را يادآوري و بر برقراري ارتباطات نزديکتر ميان مرکز ملي اقيانوس شناسي و دانشگاه هاي کشورهاي اسلامي که داراي مطالعات اقيانوس شناسي هستند تأکيد کرد. /س

برچسب ها: بازدید ، استنادی ، علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.