وزير نيرو گفت: در بخش توليد صنعت برق کشور تقريبا واگذاري ها و خصوصي سازي ها رو به اتمام است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ مجيد نامجو در گفت و گو با پايگاه اطلاع رساني دولت تصريح کرد: در بخش توليد صنعت برق 45 نيروگاه را براي خصوص سازي مهيا کرديم که تقريبا تمام آنها واگذار شده اند.

وي خاطر نشان کرد: از 45 نيروگاه تعدادي از آنها خصوصي سازي شد و تعدادي هم با بدهي هاي دولت و وزارت نيرو تهاتر شد و باقي مانده هم در مسير اعلام و آگهي هستند که در مجموع مي توان گفت اقدامات دولت در اين بخش رو به اتمام است.

وزير نيرو افزود: صنعت برق کشور به سه بخش توليد، انتقال و توزيع تقسيم مي شود که بر اساس اصل 44 قانون اساسي و سياستهاي آن، بخش توليد و توزيع بايد واگذار شوند و بخش انتقال در اختيار حاکميت باقي بماند.

نامجو در خصوص واگذاري هاي بخش توزيع گفت: اين بخش با مشکلاتي روبه رو بود که در بودجه سال 91 مرتفع و زيان انباشته شرکتهاي توزيع به توانير منتقل شد و اقدامات خصوصي سازي اين بخش جريان عادي خود را در پيش گرفت و هم اينک در حال انجام است.

وي در خصوص بخش انتقال هم خاطر نشان کرد: اين بخش بر اساس قانون در اختيار وزارت نيروست و حاکميتي باقي خواهد ماند و وزارتخانه در حال تدوين ضوابط و مقرراتي است که بصورت حاکميتي در اين بخش بتواند ارتباطش را با بخشهاي توليد و توزيع حفظ کند که به زودي نهايي خواهد شد.

وزير نيرو در پايان تاکيد کرد: يکي از توفيقاتي که در دولتهاي نهم و دهم حاصل شد بحث خصوصي سازي بود که با بهترين شرايط صورت گرفت و هيچ کدام با مشکلي مواجه نشد./عب
برچسب ها: برق ، صنعت ، نیرو ، خصوصی ، سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار