امیر مومنان علی (ع) فرموده است: جهاد بابی است از باب های خدا که هرکه از آن استقبال کند عزیز می شود و هر که از آن فرار کند دچار خفت می شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدیان همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب، گفت: ملت ایران هم اکنون عزیز است چون از جهاد در راه خدا استقبال کرد.

وی افزود: بزرگترین کار فرهنگی ما در دانشگاه ها نیز همین است که نسل جوان را با فرهنگ جهاد و شهادت آشناتر کنیم.

وی ادامه داد: دفاع مقدس عرصه عمل بود نه حرف، خصیصه ایثارگران و رزمندگان جبهه ها این بود که کم حرف می زدند ولی خوب عمل می کردند. هویت جوانان نیز باید بر همین اساس تقویت شود، چرا که دوران دفاع مقدس بهترین تابلو برای عمل است.

وی با بیان اینکه نسل جوان کتاب های خاطرات رزمندگان از جبهه ها، مثل کتاب «پایی که جا ماند» را بخوانند، گفت: معتقدم اگر هم اکنون نیز جنگی رخ دهد نسل جوان امروز با همان شور و اشتیاق و بلکه بهتر از قبل وارد عرصه جهاد در راه خدا می شود.
وی با اعلام اینکه هم اکنون مدیران خوبی در دانشگاه ها داریم که از یادگاران دوران دفاع مقدس هستند، بیان داشت: باید با مدیریت خوب خود از امواج عبور کرده و به قله های بلند کرامت فکر کنیم و برسیم چرا که آینده ملت ایران بسیار روشن تر از گذشته است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار