ماه مهر از راه رسید تا دامان پر مهرش را درکوی و برزن پهن کند و پژواک شادی‌های کودکانه را در کوچه های شهر بپیچاند.

 


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ ماه مهر از راه رسید تا دامان پر مهرش را درکوی و برزن پهن کند و پژواک شادی‌های کودکانه را در کوچه های شهر بپیچاند.

چه شور و حالی دارد این روزهای آغاز مدرسه، روزهایی سراسر دلهره، شوق و اضطراب، روزهای مهر و مدرسه، روزهایی که خیابان ها سرخوش هیجان لبریز صداهای کودکانه جاری در پیاده روهایند.

رفتن به كلاس اول یكی از رویدادهای جالب و خاطره انگیز دوران كودكی است. مدرسه در عین حال كه می تواند محیطی امن و توأم با شادی و نشاط برای بچه ها باشد، ممكن است محیطی پر از تنش و اضطراب نیز برای آنان به شمار آید.

كودك خردسال دیروز، تبدیل به دانش آموز می شود و مدرسه رفتن به عنوان مهمترین وظیفه او محسوب می شود. این امر در حالی رخ می دهد كه تا چند روز پیش كه كودك در خانه سرگرم بازی بود، نیازی به تلاش برای بزرگ شدن و قبول مسوولیت نداشت.

طاهره حمیدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی در این خصوص گفت: در سال تحصیلی جدید 12 هزارو 500 دانش آموز کلاس اولی در جشن شکوفه ها حضور داشتند،که 6 هزار و 500 نفرشان پسر هستد.

وی افزود: امسال حدود 70 هزار نفر دانش آموز در سطح استان و در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی از توزیع کتاب های درسی و بسته های آموزشی و کتب راهنمای معلمان در سطح مدارس خبر داد.

حمیدی یادآور شد: در سال تحصیلی جدید حدود 122 هزار نفر دانش آموز در خراسان جنوبی مشغول تحصیل می شوند./س

برچسب ها: بوی ، ماه ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.