در دیدار روز پنج شنبه یاسین شیخ ابوبکر؛ وزیر برق حکومت اقلیم کردستان عراق با سید عظیم حسینی؛ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل و نمایندگان سی و نه شرکت تولید کننده برق دو طرف موافقت کردند که شرکتهای ایرانی در حوزه تولید برق در کردستان عراق فعال شوند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از بولتن نیوز، از اقلیم کردستان عراق: در دیدار روز پنج شنبه یاسین شیخ ابوبکر؛ وزیر برق  حکومت اقلیم کردستان عراق با سید عظیم حسینی؛ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل  و نمایندگان سی و نه شرکت تولید کننده برق دو طرف موافقت کردند که شرکتهای ایرانی در حوزه تولید برق در کردستان عراق فعال شوند.

وزیر برق حکومت اقلیم کردستان عراق در پایان این نشست اعلام کرد که امیدوار است شرکتهای ایرانی با بهره گیری از وضعیت آرام منطقه و توانمندیهای خود اقدام به تولید برق به بهترین شکل ممکن نمایند.

کردستان عراق در سالهای گذشته اقدام به جلب شرکتهای خارجی برای مشارکت در توسعه منطقه کرده است ، همین امر سبب شده است که این منطقه بعنوان یکی از بازارهای جدید در منطقه شناخته شود .

علیرغم برگزاری نمایشگاههای متعدد در این منطقه  متاسفانه حضور شرکتهای ایرانی در این منطقه یا کافی نبوده است و یا  با مشکلات متعددی برای آنها همراه بوده است .

حضور مسئولین سیاسی ایرانی در کنار شرکتهای ایرانی بدون شک این امکان را برای شرکتهای ایرانی فراهم می کند که با دلگرمی بیشتر به فعالیت در کردستان عراق بپردازند.

کردستان عراق امروز فرصتی است برای تمامی شرکتهای تجاری. به نظر می رسد در بهره گیری از این فرصت کشورهائی چون ترکیه گوی سبقت را از همگان ربوده اند به طوری که براساس آمار موجود بیش از 8 هزار شرکت ترک هم اکنون در منطقه فعال می باشند که این آمار پنج برابر شرکتهای ایرانی فعال در منطقه است.

این در حالی است که مردم منطقه به لحاظ فرهنگی و نژادی از اشتراکات بیشتری با ایرانیها برخوردار هستند.

یکی از بزرگترین مشکلات شرکتهای ایرانی عدم آشنائی آنها با قوانین منطقه می باشد که از طریق همین گزارش پیشنهاد می گردد که دفتر مشاوره ائی برای شرکتهای ایرانی که قصد فعالیت در کردستان عراق را دارند در منطقه راه اندازی شود تا قبل از حضور شرکتهای ایرانی از خدمات مشاوره ائی برخوردار گردند . چرا که دیده شده است که گاها بدلیل عدم آشنائی با قوانین ،شرکتهای ایرانی هزینه های هنگفتی پرداخت کرده و دست آخر متضرر شده و به کشور بازگشته اند.

از این رو وجود این دفتر مشاوره ائی ضرورتی انکار ناپذیر است که تاکنون به آن توجهی نشده است . 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار