در پی افزایش تنشها میان مصر و رژیم صهیونیستی یک روزنامه نگار صهیونیست صحرای سینا را محلی برای حضور القاعده و تروریستها دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بی بی سی عربی ، رونی شاکید روزنامه نگار صهیونیست امروز جمعه اظهار داشت: هنوز کسی از هویت افراد مسلحی که با ورود به اسرائیل عملیات انجام داده اند آگاه نیست اما به نظر می رسد این افراد مسلح از سلفی ها باشند.

وی افزود: این افراد از آن بخش هایی از مرز که بسته نیست وارد اسرائیل شده اند. اسرائیل در ماه های اخیر مرز خود با مصر را به شدت کنترل کرده و با ایجاد دیوارهای امنیتی مرز را بسته است اما سه چهار کیلومتر از مرز باز بوده و افراد به صورت قاچاقی از این بخش ها عبور می کنند و از کشورهایی مانند سودان، اریتره و دیگر کشورها وارد اسرائیل می شوند. افراد خرابکار نیز از این بخش از مرز که باز بوده استفاده کرده و به اسرائیل نفوذ می کنند.

این روزنامه نگار اسرائیلی خاطرنشان کرد: ما براساس اطلاعات واصله متوجه شدیم که این گروه مسلح قصد داشت عملیات بزرگی علیه اهداف اسرائیلی انجام دهد یکی از اعضای این گروه مسلح کمربند انفجاری داشته و قصد داشت عملیات استشهادی انجام دهد. آنها دارای اسلحه ، مهمات و مواد انفجاری زیادی بودند.

وی ادامه داد: صحرای سینا به محلی برای حضور القاعده، سلفی ها و تروریستها تبدیل شده است و افرادی از یمن، عربستان و دیگر کشورها به صحرای سینا می آیند.

رونی شاکید در پایان گفت: هم اکنون مصر و اسرائیل در مبارزه با تروریسم دارای منافع مشترکی هستند. همین چند وقت پیش بود که شانزده نظامی مصری در حمله تروریستها کشته شدند. هم اکنون هماهنگی امنیتی میان مصر و اسرائیل وجود دارد و امیدواریم که هماهنگی امنیتی افزایش یابد.
برچسب ها: صحرای سینا ، تنش ، مصر ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار