محکومیت فيلم و کاریکاتور موهن از سوی کميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل

کميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل فيلم ضد اسلامي را محکوم کرد

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، فیلم ضد اسلامی را محکوم کرد و کاریکاتورهای موهن را تحریک کننده خواند.
روپرت کالویل، سخنگوی ناوی پیلای کمسیر عالی حقوق بشر سازمان ملل در کنفرانسی خبری در ژنو سوئیس به خبرنگاران گفت فیلم و تصاویر منتشر شده هر دو از روی بدخواهی ساخته شده اند و عمداً تحریک آمیز هستند. بالاخص فیلم، تصویری را از مسلمانان ترسیم می کند که به طرز شرم آوری تحریف شده است. کمیسر عالی حقوق بشر صراحتاً گفت علت تمایل مردم به اعتراض شدید علیه این فیلم و تصاویر کارتونی را درک می کند و این مسئله را روشن ساخت که اعتراض حق آنها است، اما باید مسالمت آمیز برگزار شود. با این وجود، ما آشکارا کشتارها در بنغازی را که از آن زمان تاکنون رخ داده است، محکوم می کنیم. طبق اطلاعات ما، سی نفر در ارتباط با این فیلم جان باخته اند و هیچ توجیهی برای واکنش های خشونت بار و مخرب وجود ندارد. ما از رهبران مذهبی و سیاسی می خواهیم تا برای برقراری دوباره آرامش تلاش جدی کنند و از این مسئله استقبال می کنیم که چهره های سرشناسِ گوناگون در دنیای اسلام، اظهارات مشابهی را درباره عبور و فراتر رفتن از این اقدامات تحریک آمیز احمقانه مطرح کرده اند.
روپرت کالویل افزود از دیدگاه ما بهترین راه برای مقابله با این آثار کاملاً احمقانه و غیر مسئولانه، بی تفاوتی نسبت به آنها است تا به جای برجسته سازی، از توجه عمومی محروم شوند. در عصر اینترنت، بدیهی است که چنین چیزهایی می تواند به سرعت پخش شود. در مورد (تصاویر منتشر شده در مجله فرانسوی ) شارلی اِبدو، نظر به اینکه آنها از واکنش ها به فیلم در هفته گذشته کاملاً اطلاع داشتند، این بی مسئولیتی مضاعف آنها را می رساند که چنین کاریکاتورهایی را منتشر کنند.
سخنگوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در ادامه به فیلم شکنجه و تجاوز به زندانیان در پایتخت گرجستان اشاره کرد و افزود ما شکنجه و بدرفتاری های که علیه زندانیان در مرکز بازداشت جوانان در گرجستان صورت گرفته است و این هفته دستکم در چهار تصویر ویدئویی فاش شده اند ، محکوم می کنیم. ما از دولت (این کشور) می خواهیم تا از تحقیقات فوری و موثر و به دور از غرض ورزی درباره همه ادعای مطرح شده در خصوص نقض حقوق بشر، نه فقط آنهایی که در این فیلم های ویدئویی مطرح شده اند بلکه همه کارهای دیگری که صورت گرفته اند، اطمینان یابد تا عدالت در خصوص افراد خاطی اجرا شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار