هرج و مرج مناطق مختلف پاکستان را در بر گرفته و ممکن است شمار کشته شدگان شهرهای مختلف تا پایان روز از بیست نفر هم فراتر رود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی،  به سختی می توان شمار افرادی را که در تظاهرات امروز شرکت کردند بر آورد کرد اما احتمالا میلیونها نفر در شهرهای مختلف پاکستان از جمله شهر کراچی که دارای بیست میلیون نفر جمعیت است، شرکت کردند. شمار زیادی ازمردم نیز در شهر لاهور که مرکز پاکستان محسوب می شود شرکت کردند. اسلام آباد نیز صحنه برپایی تظاهرات گسترده ای بوده است که بیش از صدها هزار نفر در راهپیمایی شرکت کردند.

در حال حاضر کشور با هرج و مرج مواجه شده است. تظاهر کنندگان هر چیزی را که بتوانند به آتش می کشند. تاکنون چندین بانک به آتش کشیده شده و علاوه بر حمله به پست های ایست و بازرسی پلیس ، اتاق بازرگانی پاکستان نیز به آتش کشیده شده است.

یک تظاهر کننده خشمگین گفت این پلیس ها همان کسانی هستند که از منافع آمریکا محافظت می کنند و ما به هیچ وجه آنها را به حال خود رها نمی کنیم.

مردم پاکستان پلیس را در حاکمیت آمریکا براین کشور همسو می دانند.

خبرنگار این شبکه گفت سابقه نداشته است مردم پاکستان تا این حد خشمگین شوند.
وی گفت از تمام اقشار مردم در تظاهرات خیابانی شرکت کردند. تظاهر کنندگان با استفاده از سنگ و چوب به مراکز ایست و بازرسی پلیس حمله می کنند.  در حال حاضر اوضاع اسلام آباد کاملا از کنترل خارج شده است.

هزاران نفر از مردم به منطقه تحت محافظت «قرمز» نفود کردند و خود را تا فاصله پنجاه متری سفارتخانه ها نزدیک کردند و اولین سفارتخانه ، در واقع سفارتخانه فرانسه است که تظاهر کنندگان ممکن است به آن نزدیک شوند.

در لاهور، گزارش ها حاکی از آن است که تظاهر کنندگان خود را به نزدیک کنسولگری آمریکا رساندند و گفته می شود کنسولگری با استفاده از سنگ مورد حمله قرار گرفت.

برخی از تظاهر کنندگان حتی تفنگ پلیس را از دست آنها خارج کردند و اوضاع این شهر نیز از کنترل خارج شده است.

در شهر پیشاور سه نفر کشته شدند و هنوز نمی دانیم چند نفر در دیگر شهرها کشته شدند اما ممکن است شمار کشته شدگان شهرهای مختلف تا پایان روز از بیست نفر هم فراتر رود.

در حال حاضر مردم هر چیزی را که در سر راه خود می بینند به آتش می کشند گویی مردم دیوانه شده اند. آنها می گویند حق داریم دیوانه شویم چون این مسئله ای است که به پیامبر اکرم ارتباط دارد و آماده ایم در این راه کشته شویم اما از موضع خود عقب نشینی نمی کنیم.
برچسب ها: پاکستان ، آشوب ، کشته ، موهن ، سفارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار