مراسم چهلم کشته شدگان زلزله شمال‌غرب کشور در چادرها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامي باشگاه خبرنگاران؛ بار ديگر ارسباران آذربايجان غرق ماتم شده است اين بار نه به خاطر حادثهاي خاص بلکه به دليل بزرگداشت حادثه تلخ زلزله اخير.

40 روز از زلزله اخير شمال غرب کشور مي‌گذرد که در آن طبق گزارش مسئولان 300 نفر از هموطنانمان جان خود را از دست دادند.

براساس اين گزارش مراسم چهل در گذشتگان زلزله اخير شهرستان‌هاي اهر، هريس و ورزقان و روستاهاي تابعه در جاي جاي منطقه ارسباران برگزار شد.

مراسم چهل در گذشتگان زلزله در حالي برگزار مي‌شود که مسکن زلزله زدگان کماکان بلاتکليف مانده و اين مراسم در چادرهايي که بدون هيچ تشريفاتي صرفا با کاغذ نوشته‌هاي تسليت برگزار مي‌شود؛ البته مردم بعد از گذشت 40 روز از زلزله اخير هم‌چنان با اميد و توکل به خدا مشغول فعاليت روزانه خود بوده و با اميدي مضاعف به آينده در حال پيشبرد کارهاي خودشان هستند.

گفتني است ساعت 4:53:15 روز شنبه 21 مرداد ماه 91 زلزله‌اي به بزرگاي 6.2 در مقياس ريشتر شهرستان اهر و به فاصله زماني 10 دقيقه زلزله ديگري به بزرگاي 6.4 در مقياس ريشتر شهرستان‌هاي ورزقان و هريس و اين شهرستان را لرزاند براساس خسارت جاني و مالي زيادي به منطقه ارس باران وارد آمد.

طبق گفته مسئولان اين زلزله حدود 300 نفر کشته و 1300 نفر زخمي داشته است.مراحل آوار برداري مناطق زلزله زده شمال غرب کشور تقريبا به اتمام رسيده و روند عمليات بازسازي اين منطقه نيز کماکان در حال انجام است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: چهلم ، چادر ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار