از ویژگی های این دریل نمایش عمق ورود به داخل استخوان است.

پیمان دهقانی راد، مخترع در گفتگو با خبرنگار صنفی، آموزشی باشگاه خبرنگاران،گفت: در بیمارستان ها برای درمان شکستگی ها از ابزارهای متفاوتی استفاده می کنند که در جراحی هایی که نیاز به پلاک گذاری و یا تعویض مفصل هایی که نیاز به سوراخ کاری می باشد ناگزیر باید از سیستم دریل استفاده کرد.

وی ادامه داد: در بعضی از مناطق آناتومیکی بدن انسان امکان دید کافی برای تیم جراحی وجود ندارد، بنابراین جراح باید با توجه به تجربه و آموخته های خود اقدام به سوراخ کردن استخوان ها نماید که می تواند در بعضی از نواحی بدن انسان که نزدیک به شریان و عصب و ورید و حتی عضله و پوست می باشد حاصل چرخش دریل آسیب ببیند .

دهقانی راد افزود: دریل، طراحی شده مانند دریل های رایج در اتاق عمل های بیمارستان ها هر سر مته ای با هر سایز روی آن نصب می شود و در حالت هادی کار نمی کند و وقتی مقابل استخوان قرار می گیرد تحریک شده و با فشار شانسی دریل اقدام به کار و سوراخ نمودن استخوان می نماید و می توان طوری تنظیم نمود که بعد از لایه اول متوقف شود.

وی تشریح کرد: از ویژگی های بارز این دریل نمایش عمق ورود به استخوان می باشد که در حین دریل ورود به استخوان می توان عمق ورود به استخوان را مشاهده نمود .

دهقانی راد اظهار داشت: این دریل طراحی شده مقام اول در چهارمین جشنواره بین المللی فکر برتر در استان گیلان، کسب مدال طلا در دومین المپیاد مخترعین و مبتکرین دانشگاه آزاد اسلامی در بخش پزشکی در اصفهان و جایزه برتر در جشنواره شیخ بهایی شمال کشور را کسب نمود.

وی تصریح کرد: این اختراع از اداره کل تجهیزات پزشکی و همچنین تاییدیه  از مدیریت درمان سازمان تامین اجتماعی استان گیلان و استقرار در پارک علمی و فناوری استان گیلان به عنوان واحد فناور و دارای گواهی نامه ثبت اختراع دریل هوشمند جراحی ارتوپدی را دارد.

دهقانی راد متذکر شد: این اختراع به صورت موردی و به درخواست مراکز درمانی به تولید و ساخته می شود.

این دریل هوشمند به شماره ی 66857 و در تاریخ 89.7.14 به ثبت رسیده است./ح


برچسب ها: دریل ، جراحی ، ارتوپدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار