ياد و خاطره شهدا و فداكاري هاي آن ها در هشت سال دفاع مقدس هميشه در ذهن و قلب من جاري است.

خاطره اسدي بازيگر سينما و يكي از راويان مجموعه تلويزيوني دا در خصوص دفاع مقدس و جبهه هاي جنگ در گفتگو با خبرنگار حوزه تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت: نگاه و روايت دا و جزئياتش، احساسات مرا جريحه دار كرد و روزي كه آن بخش ها را مي خواندم، خيلي گريه كردم.

وي افزود: كتاب دا روايتي تكان دهنده از ريز جزييات جنگ بود كه هيچ گاه از ذهن من پاك نمي شود.

اسدي با اشاره به از خود گذشتگي شهدا اظهار داشت: كتاب دا در نهايت دقت توانست تلاش بچه هاي جنگ و شهدا را به خوبي بازگو كند و از خود گذشتگي اين هموطنانم را غير قابل وصف مي دانم.

اين بازيگر با اشاره به اين مطلب كه گاهي فداركاريهاي بچه هاي جنگ در ميان نسل جوان به فراموشي سپرده مي شود،‌تصريح كرد: در همه جاي دنيا و در بين نسل هاي جديد گاهي فداركاري گذشتگان و تاريخ نيز به فراموشي سپرده مي شود و گاهي نسل ما به شنيده ها بسنده مي كند.

وي ادامه داد: معتقدم، عده اي جنگيدند كه ما راحت زندگي كنيم و همين آسودگي خاطر كافي بوده تا ايثار اين عزيزان از ياد ما نرود.

اسدي با بيان اين مطلب كه هميشه آرزو مي كردم كه اي كاش جنگي اتفاق نمي افتاد، اظهار داشت: هميشه فكر مي كنم كه اي كاش جنگي اتفاق نمي افتاد و آن جوانهايي كه رفتند، مي ماندند و به آرزوهايشان مي رسيدند.

اين بازيگر با اشاره به عوض شدن تعاريف جنگ و ايثار در نسل امروز گفت: بچه هاي جنگ راهي را رفتند كه ما در آرامش باشيم و با وجود عوض شدن تعاريف در نزد جوانان و نسل امروز، بايد در حفظ ميراث گذشتگان كوشا بوده و تلاش هاي آنان را از ياد نبريم.

وي خاطرنشان كرد: من از صميم قلب، ياد و خاطره رزمندگان، ايثارگران و شهداي جنگ را گرامي مي دارم و سعي مي كنم در راستاي تلاشهاي آنان گام بردارم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار