همزمان با آئین اختتامیه جشنواره سراسری تئاتر رضوی مراسم تجلیل از سعید تشکری،نویسنده و کارگردان برجسته تئاتر کشوردر بجنوردبرگزار شد و نشان عالی مرکز هنرهای نمایشی رادیو به این نویسنده و هنرمند تئاتر اهدا شد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ مراسم تجلیل از سعید تشکری، نویسنده و کارگردان برجسته تئاتر کشورشب گذشته همزمان بابرگزاری آیین پایانی جشنواره تئاتر رضوی و با حضور خود این هنرمند و همچنین قادر آشنا، مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،تنی چند از هنرمندان برجسته تئاتر از جمله نادربرهانی مرند، رضا بابک،سعید پرصمیمی، در سالن گلشن شهرستان بجنورد اجرا شد.

در این مراسم نشان عالی مرکز هنرهای نمایشی رادیو که هرساله به فعالان و تلاشگران این عرصه اهدا می شود، امسال و به پاس فعالیت های 40 ساله تشکری در عرصه تبیین ارزش های تئاتر مذهبی و نگارش و کارگردانی آثار متعدد در این زمینهبه این هنرمند برجسته تعلق گرفت.

سعید تشکری، در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی و قدردانی از این اتفاق، گفت: بعد از 40 سال هنوز می نویسم و با نوشتن می جنگم تا زنده بمانم می نویسم برای کشورم گاهی با اشک و گاهی با خنده.

در این مراسم همچنینمجموعه تصویریبرای حاضران در سالن پخش شد که هنرمندان برجسته ای چون داریوش ارجمند، حسین پارسایی، سعید سهیلی ضمن سخن با تماشاگران در خصوص شخصیت هنری سعید تشکری و ارزش های کاری و انسانی وی سخن گفتند.

گفتنی است، سعید تشکری، علاوه بر عضویت در کانون جهانی تئاتر سابقه حضور در جشنواره های ملی و داوری جشنواره فجر در کنار چاپ مقالات در مطبو عات را در حوزه ادبیات و هنر داراست./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.