صف‌خریداران اپل معمولا سوژه خوبی برای رسانه‌ها است و حالا گروهی از اعضای جنبش اشغال وال‌استریت در آمریکا تصمیم گفته‌اند از این فرصت برای اعتراض به شرایط نابرابر کارگران اپل استفاده کنند.اعتراض‌های آن‌لاین معمولا از طریق راه‌اندازی کمپین‌های آن‌لاین و یا امضای نامه‌های اعتراضی صورت گرفته، گاهی گروهی به هک روی آورده اند و البته می‌توان مثل این گروه ، تصمیم گرفت افکار عمومی را اینگونه تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، صف‌خریداران اپل معمولا سوژه خوبی برای رسانه‌ها است و حالا گروهی از اعضای جنبش اشغال وال‌استریت در آمریکا تصمیم گفته‌اند از این فرصت برای اعتراض به شرایط نابرابر کارگران اپل استفاده کنند.اعتراض‌های آن‌لاین معمولا از طریق راه‌اندازی کمپین‌های آن‌لاین و یا امضای نامه‌های اعتراضی صورت گرفته، گاهی گروهی به هک روی آورده اند و البته می‌توان مثل این گروه ، تصمیم گرفت افکار عمومی را اینگونه تحت تاثیر قرار داد.
گروهی از تظاهرات‌کنندگان به وب‌سایت «سی‌نِت» گفته‌اند که به صف آی ‌فون در بیرون یکی از مغازه‌های معروف نیویورک‌سیتی تشکیل شده پیوسته‌اند تا علاوه بر تقبیح نحوه برخورد این شرکت با کارگران، به عدم پرداخت حقوق شان اعتراض کنند.
 

 
گروهی متشکل از ۱۲نفر که می‌گویند از افراد جنبش اشغال وال‌استریت هستند به صف خرید آی‌ فون ۵که در برابر فروشگاه اپل واقع در خیابان منهتن بود، پیوستند.شیلوه کورال ۲۲سالکه و توماس ولانوس ۲۱ساله به سی‌نت گفته‌اند که این گروه به تظاهرات آمده‌اند تا به اپل در مورد وضعیتی که کارگران این شرکت در آمریکا و چین دارند اعتراض کنند.
یکی از اعضای گروه در این‌باره گفت که بر روی توییتر و شبکه‌های اجتماعی دیگر از این تظاهرات با عنوان «اشغال اپل» نام بردند.بعد از ورود گروه «جنبش اشغال وال‌استریت» به فروشگاه، پلیس محدودیت‌هایی را برای کنترل جمعیت وضع کرد.
نیویورک‌تایمز در ماه ژانویه اعلام کرد که کارگران شاغل در کارخانه‌های تولیدکننده محصولات اپل در چین در معرض سوءاستفاده‌های بسیاری از جمله حقوق کم، ساعات زیادی کاری و شرایط سخت کاری هستند.
تیم‌کوک، رییس اپل در ماه مارس از یکی از این کارخانه‌ها بازدید کرد و از موسسه غیراتفاعی «انجمن بی‌طرفانه کارگر» خواست که در زمینه وضعیت کارگران در کارخانه فوکس‌کان در چین که مخصولات اپل را تولید می‌کند، تحقیق کند.
 
منبع: ما هستیم
برچسب ها: اپل ، معترض ، کارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.