رئيس‌جمهور گفت: همه ملت‌ها بايد بدانند راه چشيدن طعم آزادي و راه رسيدن به استقلال همان راه الهي است كه ملت ايران در دوران دفاع مقدس آن را انتخاب كردند، دنيا بداند ملت ايران با همان روحيه و خودباوري و اعتماد به‌نفس عالي و نگاهي جهاني به حقوق همه ملت‌ها استوار ايستاده است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، محمود احمدي‌نژاد صبح امروز در مراسم رژه بزرگ نيروهاي مسلح با بيان اينكه دفاع مقدس تجربه گرانقدري براي همه بشريت در ادامه راه است، اظهار داشت: به درستي چهره حاكميت مادي امروز جهان اسلام، قدرت و توان ملت‌ها و راه‌هاي بزرگ رسيدن به آرمان‌هاي الهي را به بشريت نشان داد.

وي ادامه داد: دفاع مقدس ما، دفاع از اين سرزمين فقط دفاع از يك ملت نبود بالاتر از آن دفاع از حيثت انسان و حقوق همه ملت‌ها و همه مظلومان عالم است.

رئيس جمهور با بيان اينكه بعد از سال‌ها، ديكتاتوري وابسته به غرب توسط يك ملت و به رهبري يك مرد آسماني سقوط كرد، خاطرنشان كرد: دفاع مقدس غلبه بر ابرقدرت‌ها و فرياد آزادي حقيقي انسان و عدالت را سر داد، انقلاب ملت ايران يك خروش و يك خيزش در برابر يك نظام ديكتاتوري و حاميان آنها بود.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: ملت ايران در دوره دفاع مقدس همه موجوديت و ويژگي‌هاي خود را بيان كرد، ملت ايران همه داشته‌هاي تاريخي و استعدادهاي الهي را به صحنه آورد و در برابر فريبكاري و ناجوانمردانگي‌هاي غرب با مظلوميت و اعتماد به نفس عالي ايستادگي كرد.

رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه همه ارتش‌هاي مدعي حاكميت بر جهان در دوره دفاع مقدس ما رنگ باخت، اظهار داشت: كساني كه مدعي آزادي و حقوق بشر بودند، با زيرپا گذاشتن خواسته ملت‌ها و به زشت‌ترين طرح‌هاي ضد‌انساني و ضد‌ امنيت بين‌المللي تن دادند، از خشن‌ترين تجاوز يك ديكتاتور شناخته شده، حمايت كردند.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: مقاومت ملت ايران ضعف‌هاي اساسي حاميان ديكتاتورها را آشكار كرد، نشان دادند كه همه شعارهاي آنها دروغ بوده و هدف آنها سلطه برجهان بوده و هست، حتي آنها استقلال يك ملت را به رسميت نمي‌شناسند؛ آنها حتي ابتدايي قوانين وضع شده خودشان درباره اسراي جنگي را به رسميت نشناختند.

رئيس‌جمهور تاكيد كرد: همه هدف غرب و استكبار سلطه بر جهان و چپاول منافع ملت‌ها بود، هدف آنها جلوگيري از رشد و پيشرفت ملت‌ها است ولي در نقطه مقابل معلوم شد ايستادن بر پاي خود و اتكا بر توانمندي‌هاي بومي با توكل بر خدا، وحدت و يكپارچگي بوجود مي‌آورد.

وي با بيان اينكه اگر ملت‌ها تصميم‌گيرنده و همدل باشند و از قدرت اهريمني حاكم بر جهان نهراسند، پيروزي قطعي از آن ملت‌ها خواهد بود و در دفاع مقدس نيروهاي مسلح و بسيج مردمي تجلي اين حقيقت بودند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه ملت ايران با دست‌هاي واقعا خالي در برابر پيشرفته‌ترين تجهيزات روز دنيا ايستادند و اراده‌ خود را بر قدرت‌هاي طاغوتي تحميل كردد، اظهار داشت: استكبار در پي غارت همه ملت‌ها است؛ كوچكترين دلسوزي ندارند و بر عليه پيشرفت فناورانه كشورهاي مستقل، توطئه طراحي مي‌كنند.

وي تصريح كرد: استكبار غرب با فريبكاري دنبال ايجاد درگيري‌هاي فرقه‌اي و مذهبي است و به دروغ شعار آزادي‌خواهي و پايبندي و انديشه آزادي بيان را سر مي‌دهند.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه كساني كه در برابر يك سؤال تاريخي ملت‌ها دوام نمي‌آورند و قادر نيستند در برابر يك حادثه تاريخي پاسخگو باشند، گفت: تمامي محققان تاريخي سؤال‌كننده حادثه تاريخي را زنداني مي‌كنند، ملت‌ها را به واسطه سوال‌هاي تاريخي تحت فشار زيادي  قرار مي‌دهند اما در برابر زشت‌ترين اهانت‌ها به پيامبران الهي كه بزرگترين هديه بشريت است، شعار پايبندي و آزادي سر مي‌دهند؛ اين معلوم است كه فريبكاري است.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه صهيونيست‌هاي بي‌فرهنگ براي نجات خود تفرقه‌اندازي مي‌كنند، تصريح كرد: آنها به دنبال درگيري‌هاي قومي و مذهبي هستند و سردمداران سلطه نيز تحت سيطره آنها توجيه‌گر اقدامات خبيثانه آنها هستند.

وي تصريح كرد: همه ملت‌ها بايد بدانند راه چشيدن طعم آزادي و راه رسيدن به استقلال همان راه الهي است كه ملت ايران در دوران دفاع مقدس آن را انتخاب كردند، دنيا بداند ملت ايران با همان روحيه و خودباوري و اعتماد به‌نفس عالي و نگاهي جهاني به حقوق همه ملت‌ها استوار ايستاده است.

رئيس‌جمهور راه ملت ايران را صيانت‌ از كرامت انساني و عزت ملت‌ها در عرصه بين‌المللي دانست و گفت: نيروهاي مسلح ما مردماني شريف، نيك‌انديش، مهربان، دلبسته به آرماني‌هاي الهي و ايستاده در راه تحقق آنها هستند و همه آموزش‌ها و  برنامه‌هاي معرفتي را در جهت افزايش تعهد و دفاع از حقوق ملت‌ها در عرصه بين‌المللي و پافشاري بر عدالت و كرامت انساني مي‌بينند.

احمدي‌نژاد تأكيد كرد: نيروهاي مسلح دوست ملت‌ها و صيانت از حقوق اساسي ملت ها هستند؛ ملت ايران در طول تاريخ نگاهي جهاني به وقايع تاريخي داشته است.

رئيس جمهور با بيان اينكه ملت ايران در دوره دفاع مقدس فقط به دنبال آزادي سرزمين نبودند، تصريح كرد: ملت بلكه به دنبال رفع يك بليه و جرثومه فساد بر روي كره زمين بودند و امروز هم ملت ايران مدافع كرامت انساني در همه جاي جهان است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: سلام و درود خدا بر شهيدان و امام راحل و نيروهاي مسلح پرافتخار جمهوري اسلامي ايران، راه روشن است و به فضل الهي آينده متعلق به ملت‌ها است و نيروهاي مسلح ما تحت فرماندهي فرمانده معظم كل قوا آماده صيانت از آرمان‌ها و موجوديت ملت‌ها و فرهنگ ناب الهي در جهان است.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار