یکی از مراجع تقلید با اشاره به نقش مهم عدالت محور بودن در دستگاه قضا‌ گفت: دستگاه قضا از مکتب اهل بیت(ع)پیروی کند.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، آیت الله علوی گرگانی روز پنج شنبه در دیدار با رئیس و مسئولان دیوان عالی کشور ‌با اشاره به اینکه اعتبار قوه قضاییه باید بیش از سایرین باشد، اظهار داشت:‌ این عقیده من به دلیل حساسیت‌ها و محدودیت‌هایی است که کارکنان این قوه در برابر آن قرار دارند.

وی افزود: در فعالیت‌های مختلف ما این موضوع را داریم که رشوه حرام است اما هدیه‌ای که به عنوان حسن انجام کار می‌دهند ‌مشکلی ندارد؛‌ در ارتباط با دستگاه قضا این هدیه هم نهی شده است.

استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: علاوه بر این هر کسی در این دستگاه با یک سری ناملایماتی روبه‌رو است که هر روزه در جامعه اتفاق می‌افتد و وی با مطالعه پرونده مربوط به این ناملایمات با مشکل اعصاب مواجه می‌شود.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به فعالیت‌هایی که حوزه علمیه در طول این سال‌ها در زمینه تربیت فقیه کرده است، ابراز داشت: امروز شرایط به گونه دیگری است و ما مشکلی از لحاظ کمبود نیرو نداریم.

براساس این گزارش به نقل از قدس آنلاین؛ استاد برجسته حوزه علمیه تاکید کرد: امروز حوزه علمیه در هر زمینه‌ای نیروی متخصص و عالم دارد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه از جمله توانایی حوزه علمیه،‌ معرفی فقیه عادل و واجد شرایط برای نشستن بر مسند قضا است،‌ اظهار داشت: این کار نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم دارد تا اشخاص مناسب و با توانایی بالا انتخاب و معرفی شوند.

آیت الله علوی گرگانی در ادامه ضمن بیان اینکه مراجع برای همراهی با قوه قضائیه مشکلی ندارند،‌ افزود: در این زمینه بنده با آیت الله مکارم شیرازی هم گفتگو کردم و ایشان هم مشکلی برای این موضوع نداشتند،‌ حتی ایشان بیان کردند که یک بار شخصا در این زمینه اقداماتی انجام داده‌اند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در این راه از مکتب اهل بیت(ع) پیروی شود، قرآن را دستور کار خود قرار دهیم و در راه رضای خدا گام برداریم.

"انتهای پیام"/پ3

برچسب ها: علوی ، گرگانی ، مراجع ، تقلید ، حوزه ، قضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار