جمعیت علما المسلمین لبنان در بیانیه ای با محکومیت انتشار تصاویر موهن در یک مجله فرانسوی خواستار تحریم کالاها و محصولات فرانسوی شد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از النشره لبنان، جمعیت علما المسلمین لبنان در بیانیه ای با اشاره به انتشار تصاویر موهن در مجله فرانسوی شارل ابدو، تاکید کرد: این اقدام بیانگر تداوم حملات علیه مقدسات اسلامی و در راس آنها رسول گرامی (ص) است.

در این بیانیه آمده است: هم اکنون بیش از هر زمانی دیگری مشخص شده است که جریانی با قدرت و امکانات در تلاش برای هتک حرمت مقدسات اسلامی بدون نگرانی از مجازات احتمالی است.

جمعیت علماء المسلمین از دولت فرانسه خواسته اقدامی فوری در مجازات مجله شارل ابدو انجام دهد و در غیر این صورت منتظر خروش خشم ملتهای مسلمان باشد.

در این بیانیه از کشورهای اسلامی هم تقاضا شده سفرای فرانسه را فراخوانده و از آنها بخواهند در این زمینه اقدامی مناسب انجام دهند. همچنین در صورت عدم توجه به این خواسته پاریس را به قطع روابط دیپلماتیک تهدید کنند.

جمعیت علماء المسلمین همچنین از ملتهای مسلمان تقاضا کرده علاوه بر تحریم کالاهای فرانسوی، به مراکز فرهنگی این کشور نروند و در برابر نمایندگیهای فرانسه اقدام به تظاهرات کنند.

این جمعیت از ملتهای کشورهای مختلف اسلامی تقاضا کرده روز جمعه این هفته را به روز نمایش خشم عمومی و نصرت رسول گرامی اسلام (ص) تبدیل کنند.
برچسب ها: لبنان ، فرانسه ، مجله ، موهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار