نشريه فارن پاليسي در گزارشي به قلم استيفن والت در مورد عواقب حمله احتمالي به ايران هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه فارن پاليسي ؛ در اين گزارش آمده است:اگر شما يکي از کساني هستيد که هنوز فکر مي کنند حمله به ايران فکر خوبي است، شايد لازم باشد با بررسي اتفاقاتي که هفته گذشته در خاورميانه رخ داد، در عقيده خود تجديد نظر کنيد.

 اگر يک فيلم احمقانه و آماتور مي تواند اعتراضهاي گسترده ضد آمريکايي را از تونس تا پاکستان برانگيزد، تصور کنيد حمله مشترک آمريکا و اسرائيل به ايران چه واکنشي خواهد داشت.

ضمنا اين حقيقتي است كه تنها تعداد کمي از سران کشورهاي عربي از برنامه هسته اي ايران نگران هستند؛ اما اين نگراني به حدي نيست که آنها مقدمات جنگ پيشگيرانه را فراهم کنند و از آمريکا بخواهند خطوط قرمز را مشخص کند.
علاوه بر اين، نظرسنجي در کشورهاي عربي نشان مي دهد مردم اين کشورها نگراني چنداني در مورد فعاليت هسته اي ايران ندارند .

اگر آمريکا و اسرائيل يا يکي از اين دو تصميم بگيرند يک جنگ بدون بهانه را عليه ايران آغاز کنند، اين کار به عنوان تازه ترين نشانه خصومت غرب با اسلام و نشانه ديگري مبني بر تلاش فعالانه غرب براي تسلط بر منطقه ديده خواهد شد. اين باعث مي شود احساسات عمومي به شدت عليه ما (آمريکا) شود و در اين صورت دولتهاي فعلي منطقه چاره اي جز حرکت در جهت افکار عمومي خود نخواهند داشت.  

اين روزها مشکلات بزرگي در سراسر خاورميانه وجود دارد. از جمله اين مشکلات مي توان به جنگ داخلي در سوريه، خشونت در سطح پايين در عراق، ‌بي ثباتي فراگير در يمن، حضور شبه نظاميان مسلح در ليبي، بلاتکليفي در مصر، پاکسازي قومي تدريجي در کرانه غربي و تعداد زيادي مشکلات ديگر اشاره کرد. اما هيچيک از اين مشکلات به اندازه اي بزرگ نيستند که امکان وخيم تر شدن آنها وجود نداشته باشد.

برچسب ها: ایران ، حمله ، غرب ، عواقب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار