بزرگترین وبی نظیر ترین پروژه تفریحی-فرهنگی واقامتی شمال شرق ایران به همت شرکت هماگ در بجنورد درحال احداث است.

 

یکی از مدیران ارشد پروه هماگ در گفتگوی اختصاصی با خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، بابیان اینکه توقف پروژه یک شایعه بوده وصحت ندارد و شورای شهر وشهرداری نهایت همکاری را درطول آماده سازی پروژه داشته اند،علت تاخیرپروژه را عدم همکاری راه وشهرسازی استان عنوان کرد وگفت:باتوجه به اینکه تحویل قسمتی از مکان راه ترابری به پروژه مصوبه هیات دولت بوده وهمچنین پیش پرداخت 10 درصد از مبلغ قراردادنیز انجام شده،در موعد مقرر مکان به شرکت هماگ واگذار نشده و 2سال کار اجرایی پروژه تفریحی-فرهنگی و اقامتی هماگ را به تاخیر انداخته است.

وی خاطرنشان کرد: با تحویل زمین راه وترابری درهفته آینده و صدا وسیما پروژه آماده استارت زدن است وتا یک ماه آینده عملیات اجرایی پروژه از سر گرفته می شود و این مجموعه درطول 36ماه تحویل داده خواهد شد.

وی ادامه داد: یک سال ونیم برای آماده کردن تجهیزات برای احداث مجتمع صرف شده و 70درصد مصالح نیز در جهت پیشبرد کارخریداری شده است.

این مدیر شرکت درخصوص مشخصات پروژه نیز گفت:این طرح با 120هزار متر زیر بنا در3بخش تجاری ،اقامتی وتفریحی –هزار و دویست پارکینگ –یک عابر مارکت 12هزارمتری-هزار مغازه درسه طبقه –یک شهربازی سرپوشیده به مساحت 6هزارمتر-رستورانهای مختلف در 3هزارمتر زیر بنا-گالریهای مختلف-3 سینما- استخرهای مختلف- هتل 5ستاره مطابق با آخرین استاندارهای بین المللی –کلینیک فوق تخصصی در 10هزار مترشامل(داروخانه شبانه روزی ،آزمایشگاه ،رادیولوژی-اتاق عمل وسایر امکانات) با اعتبار150 میلیارد تومان (1500میلیارد ریال) ساخته خواهد شد.

به گفته وی این مجتمع تفریحی-فرهنگی و اقامتی در ایران منحصر به فرد بوده و آخرین استاندارهای بین المللی درآن لحاظ شده وسقفهای آن پیش تنیده است که اولین بار دراستان اجرامی شود.

براساس این گزارش این پروژه از لحاظ عملیاتی 10در صد و از نظر حجمی 30 درصد پیشرفت فیریکی دارد با توجه به اینکه صدور پروانه از سوی شهرداری از تیرماه امسال انجام شده این پروژه از برنامه قرارداد جلوتر است.

درحال حاضر دراین مجموعه 30 نفر مشغول به کار هستند که به محض شروع فعالیتهای اجرایی برای 300نفر به طور مستقیم اشتغال زایی ایجاد می شود و بعد از تکمیل و راه اندازی برای 2هزارو 250 نفر به طور دائم اشتغال زایی دارد.

این پروژه با 17 پیمانکار قراردادی ساخته می شودوتاکنون هیچ گونه واحدی پیش فروش نشده وبرای اجرا هیچ مشکل مالی وجود ندارد وتاکنون از وام یا اعتبارات دولتی استفاده نشده است. هماگ یک شرکت خصوصی است و3سهام دارداردو پیش بینی می شود بعد از تکمیل وتحویل پروژه اصل سرمایه 5ساله برگردد./س

برچسب ها: ازسرگیری ، پروژه ، هماگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
سلام دقیقا نزدیک دو سال ميشه که شرکت هماگ پول مارو نداده