اولین جلسه هم اندیشی روسای سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانهای غرب کشور(کرمانشاه، ایلام، لرستان، کردستان و همدان) به میزبانی کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در این جلسه که به منظور شناسایی مسائل و مشکلات قانونی و اجرایی موجود در بخش های صنعت، معدن و تجارت برگزار شد،عدم مشارکتسازمانهای دولتی در سرمایه گذاری را یکی از مشکلات اصلی این بخش قلمداد کرد.

محسن رستمی، کافی نبودن مشوق های سرمایه گذاریدر استانها را از دیگر مشکلات این بخش برشمرد.

وی در ادامه به قانون هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: در اجرا طرحی به این بزرگی ایجاد برخی مشکلات طبیعی است و صنایع کوچک که اکثریت واحدهای تولیدی را تشکیل می دهند در این طرح آسیب پذیرتر خواهند بود و همین مساله لزوم اختصاص کمک های ویژه به این بخش را مشخص می کند.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته عارضه یابی واحدهای صنعتی جهت رفع بحران، گفت: راه اندازی این کمیته می تواند در راستای رفع بحران های اقتصادی اثرگذار باشد.

رستمی سپس بحث واردات کالا را از بحث های مهم قلمداد کرد و گفت: بهتر است در سالی که به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده بیشتر به مصرف کالاهای ایرانی بپردازیم و از سوی دیگر محصولات داخلی با افزایش کیفیت قابل رقابت باشند و پیمانکاران به خرید کالاهای داخلی اقدام کنند./س


برچسب ها: کرمانشاه ، گردهمایی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.