هم‌زمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال شرق کشور، در نشستی خبری برنامه‌هاي ارتش را براي اين هفته اعلام كرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، امیر سرتیپ دوم ستاد محمد‌کاظم تارخ در این نشست با یادآوری دلاورمردی‌های نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس گفت: گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بازخوانی یک تجاوز ناجوانمردانه به میهن اسلامی ما و نشان از زنده و جاوید بودن ملت ایران است. وی افزود: این ملت با فرهنگ غنی خود توانسته مشکلات را از پیش رو برداشته و هر بیگانه‌ای را مجبور به ندامت کند. وی ابراز داشت: در حال حاضر نیز پس از گذشت ۲۴‌سال از پذیرش قطعنامه ۵۹۸، باوجود تمام فشار‌ها و هجمه‌های دشمنان، این ملت با قدرت ایستاده است. وی با بیان اینکه بیداری اسلامی شکل گرفته در کشورهای منطقه برگرفته از فرهنگ دفاع مقدس ماست، خاطر نشان کرد: دوران دفاع مقدس برای ما همانند یک دانشگاه بود که از این رهگذر توشه‌های زیادی را برگرفتیم.

تارخ با اشاره به برنامه‌های یگان‌های ارتش به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس نیز گفت: در همین راستا مشابه برنامه سال‌های گذشته، مراسم رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در مشهد، تربت‌‌حیدریه، تربت‌جام، قوچان و سرخس برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم در مشهد در روز ۳۱‌شهریور ساعت ۸ صبح با سخنرانی استاندار خراسان رضوی آغاز شده و یگان‌های شرکت‌کننده، پس از انجام رژه راهی حرم مطهر برای شرکت در نماز پر فیض جمعه خواهند شد. وي دیدار از خانواده شهدا و جانبازان را از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این هفته دانست و افزود: غبار‌روبی مزار شهدا، برگزاری صبحگاه مشترک از دیگر این برنامه‌ها است.

یوسف زاده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.