اجراي طرح تعديل ساعات کار پرستاران در همه بيمارستان هاي خصوصي استان خراسان رضوي اجرا نشده است.


 

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، رئيس اداره پرستاري دانشگاه علوم پزشکي مشهدبا اعلام اين مطلب افزود: هم اکنون طرح تعديل ساعات کار پرستاران در تمامي بيمارستان هاي دولتي زير پوشش دانشگاه علوم پزشکي در استان خراسان رضوي اجرا شده است اما بيمارستان هاي خصوصي به دلايلي در اجراي اين طرح تعلل مي کنند.

 

 

 

جواد محمودي گفت: در اين راستا طي هفته هاي اخير نامه اي از سوي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با مضمون اجراي طرح بهره وري ساعات کار پرستاران در بيمارستان هاي خصوصي به دانشگاه علوم پزشکي مشهد ابلاغ شده است.

 

 

 

وي با بيان اين که دستور وزير بهداشت در قالب نامه اي به بيمارستان هاي خصوصي استان خراسان رضوي ابلاغ شده، افزود: بيمارستان هاي تحت پوشش تامين اجتماعي و نيرو هاي مسلح نيز بايد ملزم به اجراي اين طرح شوند.

 

 

 

محمودي کمبود نيروي انساني را يکي از دلايل اجرا نشدن اين طرح در بيمارستان هاي خصوصي عنوان کرد و افزود: با اجراي طرح تعديل بهره وري ساعات کار پرستاران بسياري از پرستاران شاغل در بيمارستان هاي بخش خصوصي جذب دانشگاه علوم پزشکي مشهد شده اند و به اين دليل آن ها با کمبود نيرو روبه رو هستند.

 

 

 

وي اظهارکرد: طرح تعديل ساعات کاري پرستاران از مهر ماه سال گذشته آغاز شد و هم اکنون در همه بيمارستان هاي دولتي زيرپوشش دانشگاه علوم پزشکي مشهد اجرا مي شود و در اين مدت برخي از بيمارستان هاي خصوصي در مشهد نيز اين طرح را اجرا کرده اند.

 

 رئيس اداره پرستاري دانشگاه علوم پزشکي مشهد تعداد پرستاران شاغل در مراکز درماني زير پوشش اين دانشگاه را بين هفت تا هشت هزار نفر عنوان کرد وبیان کرد: اگر چه با جذب نيروهاي جديد بسياري از کمبودها در اين زمينه مرتفع شده است اما هنوز تا استانداردهاي موجود فاصله داريم.

 

برچسب ها: طرح ، تعدیل ، پرستاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.