معمولا وقتی صحبت از راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به میان می آید، دنبال ایده های نابی هستیم که دنیا را متحول کند.

به گزارش خبرنگاران باشگاه خبرنگاران اراک ، این رویکرد فوق العاده است. چه قدر خوب است که بتوان اولین بود!اما اغلب اوقات به نتیجه ای نمی رسیم و نا امید می شویم.و اگر به نتیجه برسیم و ایده ای جذاب پیدا کنیم،

آن قدر زمان و هزینه می خواهد که از انجامش صرف نظر می کنیم و افسوس می خوریم!

برای حل این مسئله توصیه می شود که چنانچه تجربه ای در کسب و کار نداریم یا سرمایه کافی در اختیارمان نیست بهتر است اولین نباشیم!کارآفرینی که برای اولین بار ایده جدیدی را ارائه می کند، زمان و هزینه زیادی را باید صرف کند تا بازار آن را درک نماید.مردم (مشتری و سرمایه گذارن) نسبت به تغییر مقاومت دارند.آن ها به چیزهای جدید خیلی اعتماد نمی کنند، به خصوص وقتی از طرف تازه واردها معرفی شود.

دنیا پر از محصولات جدید و فوق العاده ای است که چیزی جز نابودی برای خالق شان نداشتند.

در این شرایط بهترین استراتژی دنباله رو بودن است.یعنی الگوبرداری از محصولات موجود و رفع مشکلات آن ها.یعنی در بهبود، نوآوری کنیم، نه در ایجاد محصول.

همه مردم بستنی را می شناسند.

نوآوری در شکل یا طعم یا بسته بندی یا …. می تواند محصولی جدید و در عین حال موفق را ارائه کند. کاری که آیس پک انجام داد نوآوری در ارائه بود.کاری که اپل، ماکروسافت، گوگل، یاهو …. و بسیاری از کسب و کارهای نوپا را تبدیل به غول هایی چند ملیتی کرد.اپل اولین ارائه کننده کامپیوترهای شخصی، موس و رابط گرافیکی نیست!ماکروسافت اولین ارائه کننده سیستم عامل، آفیس نیست!

گوگل و حتی یاهو اولین موتورهای جستجو نبودند!بلکه همه دنبال رویی باهوش و نوآور بودند.آنها به جای اولین، بهترین بودند!

مزیت دیگری که در دوم یا سوم بودن وجود دارد دسترسی به اطلاعات است.

وقتی محصولی هست.وقتی مصرف کننده ای هست.وقتی تولید کننده هست.وقتی تامین کننده ای هست،پس اطلاعاتی هم درباره بازار هست.

میزان مصرف، روش تولید، قیمت، نوع مخاطبین و صدها چیز دیگر که برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق به دانستن شان نیاز داریم، را می توان پیدا کرد. هر چقدر که این اطلاعات کم باشد، به هر حال بهتر از نبودنشان است.البته این به معنای کپی برداری صرف و ناآگاهانه نیست.بلکه تغییر دیدگاه از نوآوری در ایجاد و خلق محصول به نوآوری در بهبود محصول و یا حتی در ارائه آن است.یعنی ما محصول را بهتر از تولید کننده ارائه کنیم!

چه تعداد تولید کننده محصول یا خدمات می شناسید که در فروش مشکل دارند؟

اگر بتوانید راهی برای فروش محصولات آنها پیدا کنید کسب و کار شما چقدر سودآور خواهد بود؟

پس در انتخاب ایده برای کسب و کار خود به دنبال محصولات یا تولید کنندگانی باشیم که می توانیم با ابتکارات خود بهبودی در آن ها حاصل کرده و از این طریق ارزش افزوده ای ایجاد کنیم.

این روش به مراتب کم خطرتر، سریع تر و کم هزینه تر برای شروع کارآفرینی اینترنتی است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.