مشاهده ی جنب و جوش و شادمانی کودکان موجب بهبود وضعیت روانی بزرگسالان به خصوص بازماندگان بحران و بلایا می باشد.



کارشناس مسئول برنامه مداخلات روانی و اجتماعی در حوادث و بلایا در اداره بهداشت روان وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: باتوجه به این که ایران از مناطق زلزله خیز جهان محسوب می شود طرح ها وبرنامه های ویژه ای برای جامعه درنظر گرفته شده است که بخشی از آن به کودکان اختصاص می یابد.

علی اسدی با اشاره به فعالیت فوق تخصص های روانپزشکی کودک و نوجوان در زمینه ی حمایت های روانی از کودکان پس از حادثه گفت: بسته ی برنامه ی آموزشی ـ اجرایی با هدف پیشگیری از بروز اختلالات روانشناختی در کودکان بازمانده از حادثه فراهم شده است که بر مبنای این برنامه و با توجه به شرایط محلی و منطقه ای از شیوه های درمانی مناسب برای کودکان بهره می گیریم.

اسدی افزود: بهترین شیوه به کارگیری بازی درمانی است، به این ترتیب که بازی های محلی و منطقه ای مکان حادثه برای کودکان به صورت دسته جمعی اجرا می شود.

وی با بیان این که بازی درمانی می تواند در قالب مسابقه انجام شود ادامه داد: متخصصان حاضر در صحنه حادثه سعی دارند با برگزاری مسابقات نقاشی، داستان گویی، قصه پردازی، قصه نویسی و عکاسی به نوعی شرایط تخلیه روانی را برای کودکان فراهم آورند.

وی اجرای نمایش توسط کودکان وب ازسازی شرایطی مشابه شرایط پیش، حین و پس از حادثه را یکی دیگر از راه های کاهش فشارهای روانی کودکان و کمک به بهبود وضعیت روان آن ها دانست و اظهار کرد: تمام این فعالیت ها با مسئولیت مسئول متخصص تیم های ارسالی به منطقه ی بحران صورت می گیرد.

کارشناس مسئول برنامه ی مداخلات روانی و اجتماعی در حوادث و بلایا در اداره سلامت روان وزارت بهداشت ایجاد نمایی از مدرسه در قالب چادر و یا ساختمانی غیر از ساختمان مدرسه و قرار دادن کودکان در فضایی مشابه آن را تلاشی برای گرد هم آوردن بچه های حادثه دیده دانست و اظهار کرد: تمام تلاش و کوشش ما برای کودکان آسیب دیده بحران و بلایا فراهم آوردن فضایی شاد و مفرح برای آن هاست زیرا این محیط های پر جنب و جوش نه تنها برای کودکان مفرح است بلکه باعث ایجاد شادمانی و امید به زندگی در بزرگسالان می شود./س


برچسب ها: مثبت ، شادمانی ، کودکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.