نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بازدید از مناطق زلزله زده از آماده شدن کلیه مراکز آموزش عالی و مدارس برای آغاز سالتحصیلی جدید همزمان با سراسر کشور در مناطق زلزله زده آذربایجان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، هروی گفت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در راستای وظیفه نظارتی خود به همراه جمعی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات و نمایندگان وزارتخانه های مرتبط با حضور در مناطق زلزله زده جهت مشاهده مستقیم آثار تخریب مکانهای آموزشی و دانشگاهها و بررسی مسائل، مشکلات و نواقص مناطق زلزله زده حضور پیدا کردیم.

وی گفت: با تلاشهای انجام شده اکثر مدارس و دانشگاه های آسیب دیه بازسازی و مرمت شده اند.

وی افزود: خوشبختانه ساختمانها و ابنیه دانشگاهها و مدارس نسبت به سایر اماکن عمومی و خصوصی کمترین آسیب را دیده اند و این مکانها به جهت استحکام بالا در طول کمک رسانی و امداد به مراکز استقرار اکیپ های امدادی، پزشکی و مدیریتی و اسکان تبدیل شده بودند که این امر نشان از ایمنی و رعایت استانداردهای لازم درامر ساخت و ساز است.

هراتی گفت: خوشبختانه از 700 مدرسه مناطق زلزله زده فقط 32 مدرسه آسیب کلی دیده اند که دراین راستا نیز با تدابیر و برنامه ریزی انجام شده که با دو شیفته کردن مدارس حل شده است و در برخی روستاها نیز با استقرار کانکس های سیار این مشکل برطرف می شود و در حوزه آموزش عالی نیز خوشبختانه خسارت کلی به این مراکز وارد نشده و اعتبارات لازم از سوی دانشگاه ها تأمین و کلیه مراکز آموزش آسیب دیده مرمت و بازسازی شده اند و هم اکنون دانشگاه ها و مدارس منطقه با آمادگی کامل به استقبال سالتحصیلی جدید خواهند کرد. ./س

برچسب ها: مراکز ، آموزش ، تحصیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.