عضو کانون منتقدان تئاتر ایران با عنوان اینکه آثار نمایشی تولیدی با موضوع امام رضا (ع) در جشنواره رضوی تنها با نشانه های ظاهری همچون کبوتر، شفا و ضریح ارائه می شود، این موضوع را آسیب خواند و تأکید کرد: در این راستا محتوا و اندیشه رضوی باید محور قرار گیرد.

  

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد امین عظیمی، عضو کانون منتقدان تئاتر ایران در جلسه نقد و بررسی 4 اثر نمایشی به اجرا درآمده در اولین روز این جشنواره که شب گذشته در محل هتل نگین بجنورد، برگزار شد، اظهارداشت: جشنواره های موضوعی به هنرمندان امکان می دهد تا در یک چارچوب مشخص خلاقیت داشته و فعالیت کنند که کارگردان ها و بازیگران تمرکز خود را فقط برای حضور و قرار گرفتن در این جشنواره می گذارند.

وی با عنوان اینکه آثار نمایشی که با موضوع امام رضا (ع) دراین جشنواره تهیه و تولید می شود تنها به نشانه های ظاهری همچون کبوتر، شفا و ضریح بسنده می شود، این موضوع را آسیب زننده خواند و تأکید کرد: در این راستا محتوا و اندیشه رضوی باید محور قرار گیرد

عظیمی به 4 اثر اجرا شده در روز اول اشاره کرد و با تصریح این موضوع که تفاوت های چشم گیری در این موضوعات دیده نمی شد، افزود: اغلب آثار از فکر روشنی برخوردار نیستند و فقط همانند یک پازل کنار هم چیده شده اند.

وی اظهارداشت: الهام گرفتن از جنبه های دراماتیک در زندگی روزمره می تواند به رفع این مشکل در خلق اثر کمک بیشتری کند تا بتوانیم به مفاهیم مذهبی پی ببریم.

این منتقد جوان عرصه تئاتر افزود: پرداختن به جزئیات باعث خلق یک اثر هنری زیبا و درام گونه می شود که اغلب این نمایش ها در دنیای خیالی که ریشه در واقیعت ها دارد، شکل گرفته است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.