مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی خبر داد: کتاب «کتیبه‌های مسجد گوهرشاد» هم‌زمان با دهه کرامت رضوی رونمایی می‌شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، علی ثابت‌نیا در ادامه افزود: با توجه به اینکه کتیبه‌های هنری مسجد گوهرشاد از بر‌ترین آثار هنری به کار رفته در آستان قدس رضوی و حرم مطهر است، موسسه آفرينش‌هاي هنري آستان قدس رضوي براي تهيه اثری تحلیلی- پژوهشی، گزارشی کامل از هنرمندی و ارادت هنرمندان به ساحت قدسی امام رضا (ع) را برای پژوهشگران اقدام كرد.

وی بیان كرد: کتیبه‌های مسجد گوهرشاد، جلد سوم مجموعه «شاهکارهای هنری در آستان قدس رضوی» است که حاوی ۲۵۰ تصویر و مقالات متعدد پژوهشی است.

ثابت‌نيا گفت: همه مراحل پیش از چاپ شامل تحقیق، تالیف، ویرایش، اخذ فیپا و مجوز نشر طی شده و اکنون در مرحله صفحه آرایی است و به همت واحد هنر پژوهی رضوان وابسته به موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی راهی بازار می‌شود.

وي تصریح کرد: پژوهش این اثر فاخر را دكتر مهدی صحراگرد و جمعی از کار‌شناسان هنری موسسه آفرینش‌های هنری بر عهده داشته‌اند و عکس‌های این کتاب به صورت اختصاصی باکیفیت بالا توسط علی حسینیان ‌نسب تهیه شده است.

در ادامه مهدی صحراگرد، پژوهشگر کتاب کتیبه‌های مسجد گوهرشاد نیز درباره مشخصات این اثر توضیح داد: برای این پروژه، مجموعه‌ای از معیارهای هنری تعیین و هرکتیبه جداگانه بررسی شده است و در واقع سعی شده با نگاهی علمی‌تر، کتیبه‌های مسجد گوهرشاد نيز بررسي شود./س


برچسب ها: مدیر ، عامل ، موسسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.