موضوع آنقدر برای کلمبیا مهم بود که خوان مانوئل سانتوس رئیس جمهور کلمبیا شخصا این موضوع را اعلام و از بازداشت دانیل باریرا خبر داده است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، کلمبیا شمال ‌غربی‌ترین کشور آمریکای جنوبی است و از جنوب با ونزوئلا، برزیل، اکوادور و پرو، از شمال از طریق دریای کارائیب با اقیانوس اطلس و از غرب با پاناما و اقیانوس آرام هم‌ مرز است. از مشکلات حاضر کلمبیا فعالیت گسترده قاچاقچیان مواد مخدر است که دولتهای غربی نیز علی رغم همه تبلیغات، کمکی به حل این مشکل نکرده اند.

اما امروز با کمک نیروهای اطلاعاتی کشور همسایه یعنی ونزوئلا، دانیل باریرا مشهور به "باریرا دیوانه" یکی از خطرناکترین قاچاقچیان مواد مخدر دستگیر شد. باریرا یکی از بزرگترین قاچاقچیان مواد مخدر و تحت تعقیب به شمار می رفت که به مدت بیش از 20 سال به عملیات مجرمانه مشغول بود و در همه نوع جرایمی شرکت داشته و با نیروهای شبه نظامی و شورشیان مسلح کلمبیا نیز مرتبط بوده است. باریرا در برخی رسانه ها به عنوان سلطان موادمخدر قاره امریکا شناخته می شده است.



موضوع آنقدر برای کلمبیا مهم بود که خوان مانوئل سانتوس رئیس جمهور کلمبیا شخصا این موضوع را اعلام و از بازداشت دانیل باریرا خبر داده است.

باریرا در عملیات مشترک کلمبیا و ونزوئلا در شهر سن کریستوبال واقع در غرب ونزوئلا و نزدیک مرز کلمبیا دستگیر شد. نیروهای اطلاعاتی از مدتها قبل تحرکات باند وی را زیر نظر داشتند و هنگامی که باریرا قصد انجام یک گفتگوی تلفنی از طریق باجه تلفن عمومی را داشت، شناسایی و بازداشت شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار