بشار اسد رئيس جمهور سوريه تصريح کرد، کشورش از هرگونه طرح و راه حل متوازن، عادلانه و منصفانه در راستاي تامين منافع مردم اين کشور استقبال مي کند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛  بشار اسد اين مطلب را در ديدار با وزير امور خارجه کشورمان بيان کرد و افزود، بديهي است که دمشق هرگونه برنامه تحميلي را از خارج نخواهد پذيرفت.

بشار اسد همچنين از تلاشهاي صادقانه جمهوري اسلامي ايران براي کمک به حل و فصل مشکل سوريه تشکر و قدرداني کرد.رئيس جمهور سوريه نيز در اين ديدار از دکتر صالحي خواست که سلام هاي گرم  او را به مقام معظم رهبري و رئيس جمهور اسلامي ايران ابلاغ  کند.

برپايه اين گزارش، وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران نيز در اين ديدار با اشاره به  جنگ تمام عيار رواني، رسانه اي ، اقتصادي و نظامي عليه سوريه، هشياري حکومت و ملت سوريه را در ناکام کردن توطئه بزرگ دشمنان اين کشور اثرگذار خواند و بر ضرورت استمرار اين هشياري و درايت تاکيد کرد.

دکتر علي اکبر صالحي ابراز اميدواري کرد که بر مبناي گفتگوي ملي ميان حکومت و گروه هاي مخالف، بدون دخالت خارجي ، ارسال سلاح به گروه هاي افراطي و با توقف خشونتها ، راه هاي برون رفت از اين بحران سازي و بازگشت امنيت و آرامش به اين کشور در سايه يک راه حل سياسي سوري / سوري فراهم شود.

صالحي سلام دکتر محمد احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران را به بشار اسد ابلاغ و آمادگي جمهوري اسلامي ايران را براي تقويت همکاريهاي جامع دو کشور در جهت تامين منافع دو ملت اعلام کرد.

برچسب ها: اسد ، صالحی ، سوریه ، منافع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار