رييس جمهور با بيان اينكه گفتگو با رسانه‌ها و افكار عمومي جهاني و مردم آمريكا و ملاقات با ايرانيان ساكن اين كشور بخش ديگري از برنامه‌هاي سفر است، گفت: در اين سفر برنامه ديدار با گروه‌هاي اجتماعي مختلف آمريكايي به شكلي متفاوت از قبل برنامه‌ريزي شده است.

به گزاري حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، دكتر محمود احمدي‌نژاد ظهر امروز (چهارشنبه) در پايان جلسه هيأت دولت در جمع خبرنگاران و در پاسخ به اين سوال كه چه راهكارهايي براي رفع نگراني فوتبال دوستان درباره وضعيت تيم ملي فوتبال پيش‌بيني شده است، گفت: فوتبال ورزش بسيار محبوبي در جهان است كه در ايران نيز علاقمندان زيادي داشته و يكي از رشته‌هاي ورزشي ريشه‌دار، استخوان‌دار و افتخارات زيادي در عرصه‌ بين‌المللي و در سطح آسيا براي كشورمان داشته است.

رييس‌جمهور با اشاره به حضور تيم ملي فوتبال كشورمان در كوران رقابت‌هاي مقدماتي جام‌جهاني افزود: بازيكنان بسيار خوبي در عرصه فوتبال ملي داريم و در اين مقطع فدراسيون فوتبال،‌ كادر مربي‌گري، طرفداران و همه دست‌اندركاران و مردم، مسئوليت مهمي براي كمك به تيم ملي دارند و بايد به ايجاد فضايي آرام، اطمينان‌بخش و سرشار از غيرت، اراده و همت براي ملي‌پوشان كشورمان ياري برسانند.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: البته مشكلاتي وجود دارد كه معتقدم بايد به روش صحيح و در جاي خود مطرح شده و مورد رسيدگي قرار گيرد و نبايد موضوعات كوچك و فرعي بهانه‌اي شده تا فضاي فوتبال كشورمان مورد يك هجوم سنگين قرار گيرد؛ چنين وضعي را هرگز به مصلحت كشور نمي‌دانم.

رييس‌جمهور با بيان اينكه ملي‌پوشان فوتبال ايران جوانان اين آب و خاك هستند كه بايد با اميد و روحيه سرشار به عرصه رقابت‌ رفته و پرچم پرافتخار كشورمان را به اهتزاز درآورند، تصريح كرد: تيم ملي ايران بازي‌هاي مهمي پيش روي دارد كه بايد با اطمينان در اين رقابت‌ها حضور يافته و كسي در تيم از آينده خود نگراني نداشته باشد.

دكتر احمدي‌نژاد از اهالي رسانه، دوستداران فوتبال و همه مردم خواست تا در اين مقطع مهم، مسائل فرعي و موردي را برجسته نكرده و اجازه دهند آرامش در فضاي فوتبال ملي كشور حاكم شود.

رييس‌جمهور با اشاره به اينكه تيم ملي فوتبال كشورمان از بازيكنان و مربيان خوبي برخوردار است، خاطر نشان كرد: براي اينكه تيم ملي بتواند با قدرت از رقابت‌هاي پيش رو عبور كند، نيازمند پشتيباني همگاني است.

احمدي‌نژاد در ادامه گفت: البته همه بايد توجه كنند كه امروز شرايط فوتبال ملي كشورمان خيلي حساس است و عموم مردم كشورمان نتايج آن را با حساسيت دنبال مي‌كنند و بازيكنان تيم ملي بايد با غيرت و همت ايراني، بهترين عملكرد را به اجرا گذاشته و تحت تأثير برخي انتقادات قرار نگرفته و از رقابت با همه قدرت دلسرد نشوند چرا كه در صورت عدم موفقيت جايي براي جبران وجود ندارد.

رييس‌جمهور به موفقيت‌هاي ساير رشته‌هاي ورزشي كشورمان از جمله واليبال در عرصه بين‌المللي اشاره كرد و افزود: تيم ملي فوتبال ايران نيز بايد تراز كار خود را همچون واليبال به سطح اول دنيا برساند، چرا كه چنين ظرفيتي در فوتبال ايران وجود دارد و دلسوزان فوتبال نيز بايد اجازه دهند تا بعد از بالا كشيدن تيم و برقرار شدن آرامش در فضاي فوتبال انتقادات خود را مطرح كنند.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از اين گفتگو درباره برنامه‌هاي سفر به نيويورك براي شركت در شصت و هشتمين مجمع عمومي سازمان ملل اظهار داشت: يكي از برنامه‌هاي اين سفر حضور در مجمع عمومي و بيان نظرات ملت ايران براي برون‌رفت از وضعيت امروز جهان است.

رييس‌جمهور ادامه داد: امسال براي آخرين بار به عنوان رييس جمهور در سازمان ملل حضور خواهم يافت و بايد يك جمع‌بندي و عصاره‌اي از مواضع و سخناني كه در نشست‌هاي پيشين مطرح شد ارائه شود تا راه روشني پيش پاي بشريت براي برون‌رفت از وضعيت فعلي قرار داده شود.

احمدي‌نژاد ملاقات‌هاي دوجانبه را بخش ديگري از برنامه‌هاي اين سفر عنوان و تصريح كرد: در اين ملاقات‌ها سياست‌هاي عمومي كشور پيگيري شده و روابط دوجانبه گسترش خواهد يافت.

رييس‌جمهور بخش ديگري از ملاقات‌هاي خود در اين سفر را، ملاقات‌هاي خاص به عنوان رييس جنبش عدم تعهد عنوان و خاطر نشان كرد: در اين ملاقات‌ها در دو زمينه‌ تغيير ساختارها و ايجاد نهادهاي لازم در جنبش عدم تعهد و بررسي مشكلاتي كه امروز در برخي از مناطق در كشورها وجود دارد بحث و تبادل نظر صورت خواهد گرفت و اميدوارم توافقات لازم براي ايجاد ساختارها و نهادهاي اجرايي لازم در چارچوب جنبش عدم تعهد حاصل شود.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه گفتگو با رسانه‌ها و افكار عمومي جهاني و مردم آمريكا و ملاقات با ايرانيان ساكن اين كشور بخش ديگري از برنامه‌هاي سفر است، گفت: در اين سفر برنامه ديدار با گروه‌هاي اجتماعي مختلف آمريكايي به شكلي متفاوت از قبل برنامه‌ريزي شده است.

رييس‌جمهور تاكيد كرد: در مجموع برنامه‌هاي مفصلي براي اين سفر تدارك ديده شده است و اميدوارم وظيفه‌اي را كه ملت ايران بر دوش بنده نهاده‌اند به بهترين نحو اجرا نمايم.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار