دبير تشکيلات دفتر تحکيم وحدت ضمن انتقاد از حمايت نمايندگان مجلس از رئيس سازمان تامين اجتماعي گفت: مرتضوي بايد از اتهاماتش تبرئه شود سپس پست دولتي به وي واگذار شود.

مهدي اميريان دبير کل دفتر تشکيلات دفتر تحکيم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در انتقاد به ابقای مرتضوي در سازمان تأمین اجتماعی با وجود اتهامات وي گفت: موضوع بازداشتگاه کهريزک، پرونده فروش سوالات دانشگاه و امثال آن از جمله موضوعاتي هستند که افکار عمومي و جنبش دانشجويي با آن‌ها درگير بوده و تاکنون کسی پاسخ صریح و شفافی در این مورد به آنان نداده است.

وي با اشاره به مطالبه جدي جنبش دانشجويي براي پيگيري رسيدگي به تخلفات مرتضوي اظهار داشت: مرتضوي در پرونده بازداشتگاه کهريزک متهم هستند اما متاسفانه پيگيري دستگاه قضا براي اين امر جدي نبوده است و مطالبه جريان دانشجويي نيز براي تسريع پيگيري و بررسي اتهامات اين فرد بدون نتيجه مانده است.

اوي اضافه کرد: بعد از به ثمر نشستن پيگيري نماينده مجلس و ديوان عدالت اداري ضمن حکمي كه بر لغو مسئوليت مرتضوي در سازمان تامين اجتماعي دلالت داشت، دولت با تغيير اساسنامه اين سازمان به نوعي قانون را دور زد.

اميريان با بیان اینکه مردم و افکار عمومي انتظار داشتند كه مرتضوي در دادگاه حاضر شده و به اتهامات خود پاسخ دهد، تصریح کرد: مردم انتظار نداشتند که با وجود چنین شبهاتی پست‌هاي مهم دولتي به وي واگذار شود.

دبير تشکيلات دفتر تحکيم وحدت به لزوم پيگيري مردم و جنبش دانشجويي براي بركناري مرتضوي تا رفع اتهام شدن وي از همه اتهاماتش اشاره کرد و افزود: تعدادي از نمايندگان دست به حمايت از مرتضوي زده‌اند که جاي سوال است كه نمايندگان كه بايد در جايگاه حمايت از مطالبه مردم به فعاليت خود ادامه دهند، چرا شأن خود را در حمايت از يک متهم تنزل مي‌دهند؟

اميريان ضمن انتقاد از حمايت نمايندگان مجلس از مرتضوي خاطر نشان کرد: تعدادي از نمايندگان مجلس به علت برآورده کردن مطالبات سازمان تامين اجتماعي از وی تقدير کرده‌اند و ما از مسئولان درخواست داريم که اين موضوعات را کم اهميت تلقي نکرده و به جريان‌هاي دانشجويي نيز مي‌گوييم اگر در مسائل پيگيري نشود و باعث فساد خواهد شد، چرا كه با توجه به مدیریت ضعیف وی انتصاب اين فرد در اين پست تا قبل از رفع اتهام موجبات اشتباهات مجدد وی را فراهم می‌کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار