دو برادرمجرم که در یک درگیری دوستشان را با ضربات چاقو از پای درآوردند پس از دستگیری لب به اعتراف گشودند.

به گزارش خبرنگارحوادث باشگاه خبرنگاران ،بیست و یکم شهریور امسال از طريق مرکز فوریت های پلیسی 110 ، وقوع يک فقره درگيري منجر به جرح در افسريه ـ بين 15 متری اول ودوم به کلانتري156 افسريه اعلام شد .
با حضور مأموران کلانتري و بررسي هاي اوليه مشخص شد فردي به هويت "مصطفي . م" ( 22 ساله ) در درگيري با یکی از دوستانش به هویت "محمدعلي . م" ( 20 ساله )  بوسيله ضربات چاقو مصدوم و به بيمارستان منتقل می شود .
در زمان حضور مأموران در محل ، مقتول قبل از انتقال به اتاق عمل و در اظهاراتش فرد ضارب را معرفی و عنوان کرد که توسط یکی از دوستانش به هویت "محمدعلی " مضروب شده ، اما پس از انتقال به اتاق عمل و با وجود انجام اقدامات درمانی ، روز بعد حادثه به علت شدت جراحات ، فوت کرد .
با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه سوم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران ، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .
با ارجاع پرونده به اداره دهم و آغاز تحقیقات ، کارآگاهان اداره دهم اقدام به شناسایی و دستگیری شرکت کنندگان در نزاع و درگیری کردند و تعدادی از دوستان قاتل و مقتول حاضر در صحنه درگیری را دستگیر کردند ؛ همزمان برادر دیگر متهم به هویت "مهدی . م" نیز که اقدام به
فراری دادن برادران خود به اسامی "سعید" و "محمد علی" کرده بود نیز ، به دستور مقام قضایی دستگیر و به اداره دهم انتقال داده شد.
در شرایطی که تحقیقات از افراد شرکت کنده در نزاع و درگیری ، همگی نشان از ارتکاب جنایت توسط محمدعلی داشت ، کارآگاهان اداره دهم در ادامه رسیدگی به پرونده و با توجه به متواری بودن متهمان پرونده ، با استفاده از شیوه و شگرد های روانشناسی و مذاکرات پیاپی با خانواده متهمان ، اعضای خانواده آنها را به همکاری با پلیس و معرفی ایشان ترغیب و تشویق کرده و نهایتا هر دو متهم ( سعید و محمدعلی ) در ساعت 15:00 مورخه بیست و هفتم شهریور با مراجعه به اداره دهم پلیس آگاهی خود را معرفی می نمایند  .
در تحقیقات مقدماتی "محمدعلی" در اعترافات خود عنوان داشت : در خانه نشسته بودم که برادر کوچکترم ( سعید ) در حوالی ساعت 19:00 وارد خانه شد ؛ در حالیکه گریه می کرد عنوان داشت که دو نفر از دوستانم به اسامی مصطفی ( مقتول ) و مسعود ، با دو نفر از دوستان او درگیر شده و زمانیکه وی (برادرم) به آنها ( مصطفی و مسعود ) اعتراض کرده ، چند کشیده نیز به صورت او زده اند ؛ از آنجائیکه من با مصطفی و مسعود ، دوستان صمیمی بودیم ، از شنیدن این موضوع بسیار ناراحت شدم و بلافاصله با تلفن همراه مصطفی تماس گرفته تا علت را جویا شوم ؛ به همراه برادرم ( سعید ) به درب منزل مصطفی مراجعه کرده و به علت دعوای مصطفی و مسعود با برادرم ، با آنها مشاجره کردم که ناگهان با یکدیگر درگیر شدیم ؛ در زمان درگیری مصطفی یک چاقو از جیب خود خارج کرد و مسعود [نیز] یک چاقو و یک میله آهنی برداشت ؛ من نیز به خاطر دفاع از خودم با چاقو چند ضربه به مصطفی زده و از محل متواری شدم ؛ در زمان فرار ، در وسط کوچه زمین خوردم و چاقو از دستم افتاد ؛ برادرم سعید جلوی مصطفی آمد تا مرا نزند که مصطفی با چاقو چند ضربه به دست سعید زد.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهم اصلی پرونده به ارتکاب جنایت و اعترافات شهود در خصوص نقش دو برادر در درگیری منجر به جنایت ، هر دو متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی و با قرار بازداشت موقت در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار
گرفته اند  " ./ف
برچسب ها: اعتراف ، مجرم ، فراری ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.