چين ضمن ممانعت از برگزاري اعتراضات سازماندهي شده عليه ژاپن هشدار داد پيامدهاي مشاجرات دو کشور بر سر جزاير درياي چين شرقي به روابط تجاري دو کشور صدمه مي زند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري آلمان ؛ يکي از افسران پليس چين نزديک سفارت ژاپن اعلام کرد هيچ تظاهراتي در مقابل سفارت ژاپن در پکن برگزار نشد.وي در پاسخ به اين سوال که آيا مقامات اجازه برپايي اين تظاهرات را داده اند يا خير گفت:« نه، مجوزي در کار نيست.»

دفتر امنيت عمومي پکن اعلام کرد:« ما اميدواريم مردم بتوانند از راههاي ديگر و به شکلي منطقي حس ميهن پرستانه خود را ابراز کنند.»در اين پيام آمده است:« براي برپايي اعتراض به منطقه نزديک سفارت نزديک نشويد.»

جستجوي کلمه «اعتراض» و «تظاهرات» در پايگاه اينترنتي جستجوگر مسدود شده است.رسانه هاي دولتي چين به نقل از سخنگوي وزارت بازرگاني اين کشور اعلام کرد اقدامات سرکوبگرانه دولتي عليه معترضان به مشاجرات پايان نمي دهد. اين مشاجرات به روابط تجاري دو کشور صدمه مي زند.

خبرگزاري شين هوا نيز به نقل از «شن دانيانگ» سخنگوي وزارت بازرگاني چين اعلام کرد اين مشاجرات قطعا بر توسعه روابط تجاري و اقتصادي تاثير مي گذارد.شن گفت:« اين چيزي نيست که ما علاقه مند به رخداد آن باشيم. ژاپن بايد مسئوليت کامل اين فرآيند را برعهده بگيرد.»

وي افزود اين مشاجرات مذاکرات تجارت آزاد ميان چين، ژاپن و کره جنوبي را مختل مي کند.شن ادامه داد دولت با حمله به بازرگانان و شهروندان ژاپني مخالف است و به محافظت از آنها ادامه مي دهد.

برچسب ها: چین ، ژاپن ، سفارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار