اعتصاب معلمان در شيکاگوي امريکا وارد هفته دوم شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه ريل نيوز ؛ شهردار اين شهر گفته است براي برخورد با معلمان و بازگرداندن آنها به سر کارشان اقدام قانوني خواهد کرد.
اتحاديه معلمان و شوراي شهر در مورد چارچوب قراردادي به توافق رسيدند اما روز يکشنبه  اتحاديه معلمان تصميم گرفتند تا سه شنبه به اعتصابشان ادامه دهند.

کارن لوئيس رئيس اتحاديه معلمان شيکاگو گفت:« ما روز سه شنبه تصميم مي گيريم که به اعتصابمان خاتمه بدهيم يا نه. معلمان خيلي از اين توافق راضي نيستند آنها مي خواهند قرارداد به گونه اي باشد که بيشتر به نفعشان باشد. هيچ وقت دو طرف يک قرارداد کاملا از متن آن راضي نيستند.

اعضاي اتحاديه ما مي خواهند اين فرصت را داشته باشند تا بتوانند درباره امتيازهايي که مي توانند داشته باشند صحبت کنند.» ديويد هرناندز يکي از معلمان مدارس دولتي و عضو اتحاديه معلمان شيکاگو گفت رسانه ها تصوير اشتباهي از اعتصاب معلمان را نشان دادند. او گفت:« به نظر من بسياري از افرادي که درباره اين موضوع گزارش مي دهند نمي دانند که اين اتحاديه چطور کار مي کند. آنها فکر مي کنند با رسيدن به توافق معلمان بايد به سر کارشان برگردند ولي اين مسئله به اتحاديه و اعضاي آن مربوط مي شود.»

در واکنش به اين امر شهردار شيکاگو گفته است  براي اينکه بتواند معلمان را مجبور کند تا به سر کارشان بازگردند به دنبال حکم دادگاه است. او در بيانيه اي گفته است ادامه اعتصاب اين اتحاديه کاري غيرقانوني است و سلامت و امنيت کودکان را به خطر مي اندازد.

 فرد کلونسکي يکي از معلمان بازنشسته گفت:« به نظر من اين اعتصاب غيرقانوني نيست. من فکر مي کنم وکلاي اتحاديه معلمان شيکاگو مي توانند به اين قانون استناد کنند که در شيکاگو اعتصاب به غير از مسائل مالي براي موارد ديگر ممنوع است. اين اعتصاب درباره مشکلات مالي هم هست. اين مسئله مي تواند به آنها در مذاکرات و گرفتن امتياز کمک کند.»

روز شنبه هزاران نفر در پارک شيکاگو تظاهرات کردند تا حمايتشان را از ادامه اين اعتصاب نشان دهند. يکي از تظاهرکنندگان گفت:« حدود 26 هزار معلم در مدارس هستند که خواستار يکپارچگي و همبستگي بيشتر با هم و با والدين هستند. طبق آماري که گرفته شده حدود 67 درصد از والدين از اين اعتصاب حمايت مي کنند که آمار بي سابقه اي است.»

يکي از والدين شرکت کننده در اين تظاهرات گفت:« معلمان و والدين  در برابر اين سيستم که توسط شهردار و دوستانش اداره مي شود ايستاده اند .اين رويه از سال 1995 در اين شهر همينطور بوده است. شهردار در سال گذشته در خطاب به معلمان و دانش آموزان و والدين آنها از لحن بسيار تندي استفاده کرد. من اميدوارم با اين اعتصاب بتوانيم قدرت و کنترل شهردار را در شيکاگو به حالت تعادل دربياوريم.»

برچسب ها: اعتصاب ، معلم ، شیکاگو ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار