ارائه روش های نوین در درمان بیماری های آئورت از جمله رفع گرفتگی عروق قلبی مهم ترین دستاوردهای کنگره قلب و عروق است.

دکتر مسعود قاسمی رئیس چهاردهمین کنگره قلب و عروق ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: جراحی باز از جمله روش های تازه در درمان بیماریهای قلب و عروق است که این روش نیز به سرعت تغییر می کند.
 
قاسمی افزود: متخصصان ما در حال حاضر قادرند در برخی بیماران، دریچه آئورت را از طریق کشاله ران تعویض کنند و ما در این زمینه موفق شدیم در منطق پیشتاز باشیم.
 
وی افزود: انجمن آترواسکلروز ایران جدید ترین روش های درمان بیماری های آئورت از جمله داورهای تولید شده در استفاده از استنت های جذب شونده به منظور رفع گرفتگی های عروقی و آخرین روش های تصویر برداری و اکو کاردیوگرافی قلب را در دستور کار اجرایی کنگره قرار داده است.
 
وی تصریح کرد: استفاده از سلول های بنیادی می تواند جایگزین پیوندهای قلبی شود و به هیچ وجه غیر قابل پیش بینی نیست که با پیشرفت تکنولوژی شاهد جایگزینی روش سلول های بنیادی به جای پیوند قلب در بافت های آسیب دیده باشیم.
 
وی با بیان این که استقرار سلول ها به میزان بیشتر در محل مورد نیاز و یکپارچگی عملکرد سلول های بنیادین به عضله قلب بستگی دارد؛ خاطر نشان کرد: به علت ظرفیت و گسترده بودن فعالیت در زمینه قلب و عروق نیازمند تخصیص  فضای علمی مجهزتری است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.