دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران تاکيد کرد راه حل بحران سوريه بايد داخلي و بر اساس گفتگوهاي ملي در اين کشور باشد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، سعيد جليلي در نشست خبري در استانبول درباره ديدار خود با کاترين اشتون مسئول ارشد سياست خارجي اتحاديه اروپا افزود: ديدار با اشتون براي مطرح کردن ديدگاه ايران نسبت به برنامه هسته اي بود. 

جليلي گفت: ايران همواره بر آمادگي خود براي گفتگو در مورد برنامه هسته ايش تاکيد کرده است. 

وي خاطر نشان کرد: ما با اشتون درباره تفاهمي در در نشست کارشناسان در مسکو به دست آمد، گفتگو کرديم. در اين ديدار بر نقاط مشترک و اداره گفتگوها در آينده تاکيد شد. قرار شد اشتون نتايج اين ديدار را به اطلاع گروه 1+5 برساند. 

دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران مذاکرات خود با اشتون در استانبول را سازنده و مثبت ارزيابي کرد و گفت: اين ديدار به نزديک شدن ديدگاه ها بين دو طرف کمک کرد. اين گفتگوها زمينه را براي ادامه مذاکرات در آينده فراهم کرد. 

وي درباره سوريه گفت: نشانه هاي زيادي وجود دارد که بعضي قدرتها بر خلاف منافع ملتهاي اين منطقه گام بر مي دارند. 

جليلي درباره ديدارهاي خود با مقامات ترکيه گفت: امنيت ترکيه بخشي از امنيت ماست و ما تاکيد کريم که دو کشور بايد تلاشهاي مشترکي براي برقراري امنيت در منطقه انجام دهند. 

وي تصريح کرد: بايد به ملت سوريه فرصت داد که درباره آينده کشورش تصميم بگيرد و مانع از آن شد که ديگر طرفها به اهداف خود برسند. سوريه حامي واقعي در رويارويي با رژيم صهيونيستي است و نبايد تضعيف شود. 

دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران خاطر نشان کرد: گزينه نظامي براي پايان دادن به بحران سوريه راه حل مناسبي نيست. تهران به زمينه سازي براي گفتگوهاي ملي در سوريه اميدوار است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار