معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از کاهش غلظت و شدت گرد وغبار و افزایش تعداد روزهایی که تحت تاثیر گرد و غبارقرار گرفته خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمد علی شاعری در جمع خبرنگاران گفت: طرح جامع منطقه ای و ملی تهیه شده است و نمایندگان شورای اسلامی و دولت تهیه شد یک طرح برای عراق و کشورهای همسایه که منشا گرد و غبار و یک طرح هم برای عملیات گردو غبار در داخل کشور داریم.
وی افزود: در انتظار هستیم این دو طرح درمجلس به قید فوریت مطرح شود و منابع آن در اختیار دستگاهها قرار گیرد و محیط زیست نظارت برای کنترل و ریزگردها 4 هزار و 400 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته و برای عملیات بیابانزایی سالانه 500 هزار هکتار عملیات بیابانزایی اجرا می شود.
وی ادامه داد: در خصوص ریزگردهای خارج از کشور نیز دو طرح عملیاتی مقابله با بیابانزایی، احیای تالاب های خشک شده و عراق داریم.
شاعری تصریح کرد: ما نباید بگوییم اتوبوس نداریم بلکه اتوبوسهای دودزا را وارد سیستم حمل  و نقل شهری نکنیم.
وی با بیان این که 2-3 هزار اتوبوس آلاینده در تهران تردد دارند اظهار داشت: حدود 4 هزار مینی بوس و 10 هزار کامیون شبانه در سطح شهر تهران مصالح ساختمانی حمل می کنند.
وی گفت: باید باکمک نیروی انتظامی، شهرداری تهران و سایر کلان شهرها، وزارت کشور و مردم کانونهای آلاینده مهار شوند.
معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی ظرف یک و دو سال اینده خودروهای آلاینده از سطح کلانشهر ها جمع شود که عمدتا این مشکل را در شهرهای اراک، اصفهان و تهران داریم./ف
برچسب ها: ملی ، خارج ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار